Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Oakley sponsrar krig
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="korkek" data-source="post: 47871" data-attributes="member: 13129"><p>Var var USA och dess beryktade armé när 800.000 tutsier slaktades under den etniska rensningen i Rwanda 1994? Sist jag kollade fanns det varken olja eller för USA nån annan viktig exportproduktion som måste säkras i det stackars lilla afrikanska landet... *tänker* <--(precis som vissa andra måste göra)</p><p></p><p>Jag håller helt och hållet med om att när väl en regering (som är såklart är pro-USA) blivit demokratiskt vald i Irak, kommer folket där att få det bättre än dom nånsin haft det under Saddam-regimen. Och ok, man kan inte begära att USA ska ingripa i varenda litet land där orättvisor pågår.</p><p></p><p>Men sanningen är ändå den att USA aldrig skulle skicka stridande förband till ett problemområde som inte i slutändan gagnar dom själva.</p><p></p><p>Pinsamt dock att USA måste agera ensamma. FN är ett jävla pack med byråkratiska... ja, jag vet inte. Men nåt måste göras i den där förbannade organisationen om dom ska få nåt gjort. Som det känns just nu är det bara pajkastning och interna stridigheter. (Ungefär som svenska politiska partier inför EMU-valet, för att dra en inte alltför lång parallell till ett redan urspårat inlägg.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="korkek, post: 47871, member: 13129"] Var var USA och dess beryktade armé när 800.000 tutsier slaktades under den etniska rensningen i Rwanda 1994? Sist jag kollade fanns det varken olja eller för USA nån annan viktig exportproduktion som måste säkras i det stackars lilla afrikanska landet... *tänker* <--(precis som vissa andra måste göra) Jag håller helt och hållet med om att när väl en regering (som är såklart är pro-USA) blivit demokratiskt vald i Irak, kommer folket där att få det bättre än dom nånsin haft det under Saddam-regimen. Och ok, man kan inte begära att USA ska ingripa i varenda litet land där orättvisor pågår. Men sanningen är ändå den att USA aldrig skulle skicka stridande förband till ett problemområde som inte i slutändan gagnar dom själva. Pinsamt dock att USA måste agera ensamma. FN är ett jävla pack med byråkratiska... ja, jag vet inte. Men nåt måste göras i den där förbannade organisationen om dom ska få nåt gjort. Som det känns just nu är det bara pajkastning och interna stridigheter. (Ungefär som svenska politiska partier inför EMU-valet, för att dra en inte alltför lång parallell till ett redan urspårat inlägg.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Oakley sponsrar krig
Tillbaka
Topp