oakley

oakley
ang oakley

du kommer inte att vinna speciellt mycket på att beställa från utlandet. oakleys huvudkontor liger fö. i frankrike. De kommer inte att sälja till privatpersoner direkt som alla andra liknande tillverkare.

oakley är ett märke som sattsar på hög kvalitetsstämpel och strävar efter att ha samma priser i hela världen så enbart av den orsaken borde det bli ungeför lika dyrt. jag vet attt det i frankrike är lite dyrare rentav. och då räknar jag inte ens med frakten på flera hundra inom europa.

för att avsluta så finns det många fler förgkombinationer och modeller i produktlistorna än vad som visas på hemsidan. jag vet för jag jobbar i branchen..

mitt råd till alla som ska tjacka oakley och inte finner exakt det ni vill ha. fråga efter den modell ni vill ha och vilken frame och båge etc i butik, så får de lägga en beställning. om de inte vill göra det byt butik..

detta gäller alla olika modeller från googles till solbrillor eller frames till vattenskoter eller för slipade glas..

en anan iintressant notis, för er som har letat efter oakley på rea eller liknande. det kommer inte att hända, Oakley är ett företag som satsar på att hålla en hög mörkesimage, detta åstadkoms bl.a gemom at hellre köpa tillbaka de modeler som inte butikerna kan sälja än att de reas och drmed försämrar mörkets värde. Vad gör då oakley med de tillbakaköpta varorna. förstör dem givetvis....

oakley har förövrigt de mest optiskt korrekta linserna i världen på sportglasögon. Testat med laser och prisman.

hare..
wg

oakley
Länka eller redovisa källa för ditt påstående om mest korrekta linser. Är nyfiken på de andra märkena och hur mycket som skiljer.

oakley
Sen kommer min vanliga undran när någon som är dyrast är "bäst" också...

Spelar det så stor roll? Jag menar, om jag får ett brytfel på någon halv millimiter eller färgförskjutning på grund av vinklade kristaller när jag åker skidor... Spelar det någon roll.

Oakley har jag köpt på rea vid flera tillfällen, bland annat i Chamonix.

Det går att beställa billigare från USA. Oakley går även ut till till exempel guide byråer och liknande och säljer billigare för att dom vill att dessa ska använda deras märke.

Liksom många andra amerikanska bolag så är dom duktiga på varumärkesbyggnation, men dom kan fortfarande inte styra marknaden för solglasögon.

Om du nu är i "branschen" så kanske du skulle kolla dina källor bättre, eftersom jag som inte är i "branshen" inte tycker att du verkar ha någon som helst koll!

oakley
"oakley har förövrigt de mest optiskt korrekta linserna i världen på sportglasögon. Testat med laser och prisman." -Det måste ju vara skitbra när man ser Irakiska barn genom kikarsiktet!! Ingen risk som USA-redneck-Peaceloving-soldier missa ett clean headshot.

oakley
nåväl, vad jag menade var att de är mer måna om sin status än alla andra märken jag vet... De tar exempelvis inga lokala reklamationer.
Det händer givetvis att de reas ut liksom att diverse sponsring och liknande sker som ger rabbaterade utpriser. men det är inte någonting som de ser på med blida ögon, defacto. De flesta mörken ör inte beredda att dra på sig den stora extra utgiften som det innebär att tex. återköpa utgångna modeller...

angënde hur väl de har lyckats med sin strävan att uppnå god positionering i folks medvetande får man väl vara sin egen domare. men de har vad jag vet varit något av ett kvalitetsmärke sen 80 talet. Och jag menar vafan, det är helt ok grejer, och rent designmässigt om man ser på hela kollektioner, är det inte mycket som är snyggare...

oakley
Jag är fett trött på Oakley-vill-ha-krig-debatten. Räcker det inte med en trådom det???

Angående priser om man köper från USA; tänk på att det tillkommer massa skumma speditionsavgifter, moms, tull och så vidare. Är glasögonen 300 spänn billigare där borta så är det INTE säkert att det lönar sig.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp