Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oberoende test av absryggor vs. snowpuls?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 885957" data-attributes="member: 76971"><p>Några bra synpunkter där. Det mest uppenbara problemet jag ser med att flyta på mage är samma som med vanliga flytvästar, svårt med andning. Speciellt om man nu skulle ha slagits medvetslös under lavinens gång. Där hjälper ju Snowpulsen till iom att huvud hamnar överst, kan ju vara acceptabelt att bryta ett ben om man får andas. </p><p></p><p>Hur upplever du vikten av ABSryggan vid turer? Har hört av vissa att de väljer andra ryggor för turer just för att de är så tunga och andra som tycker att det är värt den extra vikten. Jag lutar åt att det är värt de extra kilon av väskan men har ju aldrig testat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 885957, member: 76971"] Några bra synpunkter där. Det mest uppenbara problemet jag ser med att flyta på mage är samma som med vanliga flytvästar, svårt med andning. Speciellt om man nu skulle ha slagits medvetslös under lavinens gång. Där hjälper ju Snowpulsen till iom att huvud hamnar överst, kan ju vara acceptabelt att bryta ett ben om man får andas. Hur upplever du vikten av ABSryggan vid turer? Har hört av vissa att de väljer andra ryggor för turer just för att de är så tunga och andra som tycker att det är värt den extra vikten. Jag lutar åt att det är värt de extra kilon av väskan men har ju aldrig testat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oberoende test av absryggor vs. snowpuls?
Tillbaka
Topp