Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oberoende test av absryggor vs. snowpuls?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 885988" data-attributes="member: 74439"><p>Om du kunde backa upp det här uttalandet så vore det väldigt intressant läsning!</p><p>För mig så lider bägge ryggsäckarna av samma tre problem</p><p><strong>-Bärsystemet; </strong>En ryggsäck som inte är bekväm att bära vare sig uppför eller nedför kommer aldrig att kunna bli ett förstahandsval för min del. Med tanke på prisnivån borde man kunna förvänta sig ett bättre tänk även på ryggsäcksdelen. Bärsystemet är egentligen inte <em>dåligt</em> men en fullpackad ABS/Snowpulsesäck kommer alltid att väga mer än en vanlig ryggsäck därför känns bärsystemet underdimensionerat för de vikter som det ska klara av.</p><p></p><p><strong>- Ryggsäcksdelen;</strong> Även fast det erbjuds olika storlekar så är det ingen som tilltalar mig, detaljer saknas och de känns inte helt genomtänkta i sin design, tyvärr. Därför vore det intressant om det faktiskt fanns planer hos ryggsäckstillverkare att börja licensproducera ABS/Snowpulsekompatibla säckar. En genomtänkt toppmatad säck hade gjort det hela mycket mer intressant för mig.</p><p></p><p><strong>- Vikten;</strong> Funktionen som sådan gör att säcken aldrig kommer att bli den lättaste på marknaden, därför borde man vara ännu mer viktmedveten i produktionen. Jag är övertygad om att det skulle gå att kapa en hel del i vikt från säckarna om man ville utan att påverka funktionen negativt.</p><p></p><p>Sen nämns ofta priset som en faktor. Visst, jämfört med andra ryggsäckar så är de väldigt dyra, men jag tror inte att de ligger helt fel i pris med hänsyn till den tänka målgruppen. Vi som åker mycket fritt och således är medvetna om riskerna är nog beredda att betala för oss. En ABS/Snowpulseryggsäck kostar i runda släng som ett lavinpaket, och det är sällan någon som klagar på priserna där. Skidorna vi åker på är inte grattis de heller, och vi betalar gladeligen kring tusenlappen för ett par handskar varannan säsong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 885988, member: 74439"] Om du kunde backa upp det här uttalandet så vore det väldigt intressant läsning! För mig så lider bägge ryggsäckarna av samma tre problem [b]-Bärsystemet; [/b]En ryggsäck som inte är bekväm att bära vare sig uppför eller nedför kommer aldrig att kunna bli ett förstahandsval för min del. Med tanke på prisnivån borde man kunna förvänta sig ett bättre tänk även på ryggsäcksdelen. Bärsystemet är egentligen inte [i]dåligt[/i] men en fullpackad ABS/Snowpulsesäck kommer alltid att väga mer än en vanlig ryggsäck därför känns bärsystemet underdimensionerat för de vikter som det ska klara av. [b]- Ryggsäcksdelen;[/b] Även fast det erbjuds olika storlekar så är det ingen som tilltalar mig, detaljer saknas och de känns inte helt genomtänkta i sin design, tyvärr. Därför vore det intressant om det faktiskt fanns planer hos ryggsäckstillverkare att börja licensproducera ABS/Snowpulsekompatibla säckar. En genomtänkt toppmatad säck hade gjort det hela mycket mer intressant för mig. [b]- Vikten;[/b] Funktionen som sådan gör att säcken aldrig kommer att bli den lättaste på marknaden, därför borde man vara ännu mer viktmedveten i produktionen. Jag är övertygad om att det skulle gå att kapa en hel del i vikt från säckarna om man ville utan att påverka funktionen negativt. Sen nämns ofta priset som en faktor. Visst, jämfört med andra ryggsäckar så är de väldigt dyra, men jag tror inte att de ligger helt fel i pris med hänsyn till den tänka målgruppen. Vi som åker mycket fritt och således är medvetna om riskerna är nog beredda att betala för oss. En ABS/Snowpulseryggsäck kostar i runda släng som ett lavinpaket, och det är sällan någon som klagar på priserna där. Skidorna vi åker på är inte grattis de heller, och vi betalar gladeligen kring tusenlappen för ett par handskar varannan säsong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Oberoende test av absryggor vs. snowpuls?
Tillbaka
Topp