Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Obesvarade frågor kring skibumande
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fridawest" data-source="post: 483496" data-attributes="member: 80357"><p>tjennare var i St anton förra säsongen ska dit iår igen. Lätt sagt är att allt är lättare därnere än vad man kanske tror från början. Jag hade inget jobb när jag åkte dit, gick in på Mailbox som ligger på huvudgatan och kollade där. Alla "jobopenings" står på väggen där. Du behöver oftast inget CV. </p><p></p><p>Lönen beror av hur mycket du vill jobba och vart. Jag jobbade först på hotel, fick 460 eu i månade, fyra mål om dagen och eget rum. Andra jobbet var på ett hotel i St Christof, fick 1100 eu i månaden, jobbade då mycket, sovplats osv. Sen blev det krazy Kanguruh 500 eu i månaden som diskare och sen mer som servitris. mat och sovplats såklart, får du på de flesta jobb.</p><p></p><p>När du kommer ner kommer din arbetsgivare att be dig åka till Landeck och registrera dig, det var i alla fall allt jag behövde göra.</p><p></p><p>4 ingen aning, inget som jag ens tänkte på...</p><p>5. när man jobbat i 90 dagar (tror jag att det är) så får man tillbaka en viss summa, kommer inte ihåg hur mycket det var, på sitt säsongskort.</p><p>6. Man får rabatt, är inte säker på om alla ställen ger rabatt till alla som jobbar på olika ställen. Man kan dock fixa ett kort på Mailbox som säger att man jobbar där och får lite rabatter odyl. </p><p>7. Jobbar du så får du oftast mat, man lägger mycket pengar på sprit. Det är typ dit alla pengar går.</p><p></p><p></p><p>Hoppas att det var till någon hjälp! ses!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fridawest, post: 483496, member: 80357"] tjennare var i St anton förra säsongen ska dit iår igen. Lätt sagt är att allt är lättare därnere än vad man kanske tror från början. Jag hade inget jobb när jag åkte dit, gick in på Mailbox som ligger på huvudgatan och kollade där. Alla "jobopenings" står på väggen där. Du behöver oftast inget CV. Lönen beror av hur mycket du vill jobba och vart. Jag jobbade först på hotel, fick 460 eu i månade, fyra mål om dagen och eget rum. Andra jobbet var på ett hotel i St Christof, fick 1100 eu i månaden, jobbade då mycket, sovplats osv. Sen blev det krazy Kanguruh 500 eu i månaden som diskare och sen mer som servitris. mat och sovplats såklart, får du på de flesta jobb. När du kommer ner kommer din arbetsgivare att be dig åka till Landeck och registrera dig, det var i alla fall allt jag behövde göra. 4 ingen aning, inget som jag ens tänkte på... 5. när man jobbat i 90 dagar (tror jag att det är) så får man tillbaka en viss summa, kommer inte ihåg hur mycket det var, på sitt säsongskort. 6. Man får rabatt, är inte säker på om alla ställen ger rabatt till alla som jobbar på olika ställen. Man kan dock fixa ett kort på Mailbox som säger att man jobbar där och får lite rabatter odyl. 7. Jobbar du så får du oftast mat, man lägger mycket pengar på sprit. Det är typ dit alla pengar går. Hoppas att det var till någon hjälp! ses! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Obesvarade frågor kring skibumande
Tillbaka
Topp