Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Objektiv till Canon 550d
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 879058"><p>Nu ska Mårten veta att de här två grabbarna som hejar för ett 50mm objektiv bara gör det för att dom tror "dom är något" inom foto och filmscenen... jag som inte kan ett piss egentligen VET att ett 50mm utifrån din beskrivning inte är något för dig.</p><p></p><p>Hur kul är det när det skakar så här? Kommer se betydligt värre ut när du filmar din extremesport: [MEDIA=youtube]A-DyshJ9kgg[/MEDIA]</p><p></p><p>Sen Sebastian Media AB så länkade du en film till mig för att visa hur bra 50mm fungerade för skidor, problemet var bara att hela klippet gick i slowmotion... klart inga skakningar syns då.</p><p></p><p>Sen vaddå att zoomning kommer se B ut om man inte har bromsad zoom? Man kanske sitter på ett jävligt bra ställe men är för långt borta... då är det bra att kunna zooma in? Eller om man filmar från en skoter, bil, helikopter... zoom är kung! Vill man göra "coola" inzoomningar kan man ju prova en dolly.</p><p></p><p>Cropen har jag för mig går att räta till genom att istället köpa ett objektiv runt 30mm... då blir det riktiga 50mm. Men inte säker! Är som sagt inte ens amatör men jag vet bättre än de här idioterna!!! Skönt då att jag är 100% säker på att du inte kommer köpa ett fast objektiv som varken ditt första eller andra objektiv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 879058"] Nu ska Mårten veta att de här två grabbarna som hejar för ett 50mm objektiv bara gör det för att dom tror "dom är något" inom foto och filmscenen... jag som inte kan ett piss egentligen VET att ett 50mm utifrån din beskrivning inte är något för dig. Hur kul är det när det skakar så här? Kommer se betydligt värre ut när du filmar din extremesport: [MEDIA=youtube]A-DyshJ9kgg[/MEDIA] Sen Sebastian Media AB så länkade du en film till mig för att visa hur bra 50mm fungerade för skidor, problemet var bara att hela klippet gick i slowmotion... klart inga skakningar syns då. Sen vaddå att zoomning kommer se B ut om man inte har bromsad zoom? Man kanske sitter på ett jävligt bra ställe men är för långt borta... då är det bra att kunna zooma in? Eller om man filmar från en skoter, bil, helikopter... zoom är kung! Vill man göra "coola" inzoomningar kan man ju prova en dolly. Cropen har jag för mig går att räta till genom att istället köpa ett objektiv runt 30mm... då blir det riktiga 50mm. Men inte säker! Är som sagt inte ens amatör men jag vet bättre än de här idioterna!!! Skönt då att jag är 100% säker på att du inte kommer köpa ett fast objektiv som varken ditt första eller andra objektiv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Objektiv till Canon 550d
Tillbaka
Topp