Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Objektiv till Canon 550d
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="marer" data-source="post: 879071" data-attributes="member: 62435"><p>När jag köpte min första systemkamera använde jag kit-objektivet som följde med som ett "slit och släng" objektiv ungefär. Det blir bra bilder men inget över det vanliga. Bra att ha med på ställen där man inte behöver vara så rädd om det. Somsagt skönt med zoomen som gör det smidigt som allround objektiv när man inte riktigt vet vad det är man vill fota/filma. Fotade extremt mycket med mitt 50mm 1.8 där det gick dock. Fantastisk skärpa och klarhet i bilderna, plus lekfullheten man kunde ha med det korta skärpdjupet.</p><p></p><p>Det många gör fel när de väljer bort objektiv utan IS är att de tänker att det är IS.en som gör hela jobbet. Den största anledningen till skakningarna på ett 50 är att det är "inzoomat". Tänk dig att du tittar i en lättare kikare, väldigt svårt att hålla stadigt. Ett 8 eller 14mm upplevs mindre skakiga då de har ett så stort omfång.</p><p></p><p>Jag personligen märker inte av IS.en så mycket vare sig jag har den på eller avslagen när jag filmar. Har satt på ett batterigrepp på min 7d för att få lite extra tyngd vilket gör den mycket stadigare handhållen.</p><p></p><p>Sålänge du är beredd att flytta runt kameran endel så kan jag helt klart rekomendera 50mm pga prestanda kontroa pris. Däremot är alltid ett extra objektiv att föredra. Det medföljande kit-objektivet fungerar väl för detta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="marer, post: 879071, member: 62435"] När jag köpte min första systemkamera använde jag kit-objektivet som följde med som ett "slit och släng" objektiv ungefär. Det blir bra bilder men inget över det vanliga. Bra att ha med på ställen där man inte behöver vara så rädd om det. Somsagt skönt med zoomen som gör det smidigt som allround objektiv när man inte riktigt vet vad det är man vill fota/filma. Fotade extremt mycket med mitt 50mm 1.8 där det gick dock. Fantastisk skärpa och klarhet i bilderna, plus lekfullheten man kunde ha med det korta skärpdjupet. Det många gör fel när de väljer bort objektiv utan IS är att de tänker att det är IS.en som gör hela jobbet. Den största anledningen till skakningarna på ett 50 är att det är "inzoomat". Tänk dig att du tittar i en lättare kikare, väldigt svårt att hålla stadigt. Ett 8 eller 14mm upplevs mindre skakiga då de har ett så stort omfång. Jag personligen märker inte av IS.en så mycket vare sig jag har den på eller avslagen när jag filmar. Har satt på ett batterigrepp på min 7d för att få lite extra tyngd vilket gör den mycket stadigare handhållen. Sålänge du är beredd att flytta runt kameran endel så kan jag helt klart rekomendera 50mm pga prestanda kontroa pris. Däremot är alltid ett extra objektiv att föredra. Det medföljande kit-objektivet fungerar väl för detta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Objektiv till Canon 550d
Tillbaka
Topp