Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Objektiv till Canon 550d
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ST90" data-source="post: 879227" data-attributes="member: 49616"><p>Din tvärdryga ironi börjar bli rätt tråkig nu Felix...</p><p></p><p>Iaf, det här skrev TS:</p><p></p><p></p><p>Jag svarade:</p><p></p><p></p><p>Så att jag rekommenderar det som hans första objektiv/till follow cam/som handhållet har du dragit ur hatten. Och sen, vilken video är det du menar att jag länkat?</p><p></p><p>Till TS:</p><p></p><p>Har du en hyffsad budget då du ska köpa grejerna tycker jag att du lägger pengarna på huset, 50mm, en vidvinkel/fisheye, och ett tele. Då täcker du de flesta användningsområdena.</p><p></p><p>Kitgluggen 18-55 är inte dålig den heller. Gillar hur den fungerar, lite småjobbigt fokushjul men. Annars helt OK! Bra att börja med definitivt iom att du har rätt hyffsad variation och du får gluggen för en billig peng.</p><p></p><p> Sen är ett stativ helt klart en viktig del i utrustningen. Handhållet kan bli skakigt beroende på optik och hur du hanterar kameran. Men finns ju utrustning som eliminerar detta också. </p><p></p><p>Du får räkna med att du får köpa åtminstone 2 objektiv för att få någon slags mångsidighet, som du har "gratis" i en videokamera.</p><p></p><p>Hoppas du hittar vad du letar efter och blir nöjd. Om du har möjlighet så gå till butik, ta med dig huset och be att få testa några objektiv på plats. Gjorde jag då jag köpte min 10-20 vidvinkel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ST90, post: 879227, member: 49616"] Din tvärdryga ironi börjar bli rätt tråkig nu Felix... Iaf, det här skrev TS: Jag svarade: Så att jag rekommenderar det som hans första objektiv/till follow cam/som handhållet har du dragit ur hatten. Och sen, vilken video är det du menar att jag länkat? Till TS: Har du en hyffsad budget då du ska köpa grejerna tycker jag att du lägger pengarna på huset, 50mm, en vidvinkel/fisheye, och ett tele. Då täcker du de flesta användningsområdena. Kitgluggen 18-55 är inte dålig den heller. Gillar hur den fungerar, lite småjobbigt fokushjul men. Annars helt OK! Bra att börja med definitivt iom att du har rätt hyffsad variation och du får gluggen för en billig peng. Sen är ett stativ helt klart en viktig del i utrustningen. Handhållet kan bli skakigt beroende på optik och hur du hanterar kameran. Men finns ju utrustning som eliminerar detta också. Du får räkna med att du får köpa åtminstone 2 objektiv för att få någon slags mångsidighet, som du har "gratis" i en videokamera. Hoppas du hittar vad du letar efter och blir nöjd. Om du har möjlighet så gå till butik, ta med dig huset och be att få testa några objektiv på plats. Gjorde jag då jag köpte min 10-20 vidvinkel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Objektiv till Canon 550d
Tillbaka
Topp