Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
obSethed 08/09 som bergsskida med Marker Baron?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 527544" data-attributes="member: 49358"><p>Klart att man sparar sig mkt om man kör på en hel dynafit setup. Men allt beror ju på hur mkt det kommer att turas och hur långa/många turer det blir på en dag.</p><p>Så tänk även på det gäller att välja utrustning. Om jag vore du så skulle jag inte köpa marker baron utan skulle isf satsa på ett par fritschi freeride+ då dom är mkt lättare och mer anpassade för tur än vad dukes/barons är (lättare och bättre lösningar) och passa för lättare personer eller "lugnare" åkning, alltså inte hucka klippor och straightlina uppkört.</p><p></p><p>Har sj en tung setup som jag släpar på på vägen upp (dukes+ehp193) och jag blir ju avis när riktiga turentusiaster springer om mig med deras lätta setup och kanske hinner ett eller fler åk mer än mig per dag. Men jag har å andra sidan roliga på vägen ner med mina ehp193 än vad jag hade haft med ett par smalare och lättare skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 527544, member: 49358"] Klart att man sparar sig mkt om man kör på en hel dynafit setup. Men allt beror ju på hur mkt det kommer att turas och hur långa/många turer det blir på en dag. Så tänk även på det gäller att välja utrustning. Om jag vore du så skulle jag inte köpa marker baron utan skulle isf satsa på ett par fritschi freeride+ då dom är mkt lättare och mer anpassade för tur än vad dukes/barons är (lättare och bättre lösningar) och passa för lättare personer eller "lugnare" åkning, alltså inte hucka klippor och straightlina uppkört. Har sj en tung setup som jag släpar på på vägen upp (dukes+ehp193) och jag blir ju avis när riktiga turentusiaster springer om mig med deras lätta setup och kanske hinner ett eller fler åk mer än mig per dag. Men jag har å andra sidan roliga på vägen ner med mina ehp193 än vad jag hade haft med ett par smalare och lättare skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
obSethed 08/09 som bergsskida med Marker Baron?
Tillbaka
Topp