Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Obsethed 09 vs 10?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lee-nus" data-source="post: 574843" data-attributes="member: 58561"><p>tror att ovanstående två tidigare poster räcker bra som svar på din fråga. så jo, jag ser det som en rejäl överdrift och en generalisering utan dess like.</p><p>jag instämmer i att man inte ska snåla på bindningar, men att gå på en bindning som går från 8-18 är rent hälsovådligt om du tänker ställa den på 8. den fungerar ju till att börja med inte alls som en bindning som går från t.ex. 6-14!</p><p></p><p>och bara för att man ska köra offpist över hela berget betyder det inte att man måste ställa bindningarna långt över sin egen vikt för att det ska vara ok. som sagt, ska man inte droppa eller trycka som f-n i svängarna finns det inget som helst behov för en bindning starkare än DIN14 om man väger 60 kg, om ens det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lee-nus, post: 574843, member: 58561"] tror att ovanstående två tidigare poster räcker bra som svar på din fråga. så jo, jag ser det som en rejäl överdrift och en generalisering utan dess like. jag instämmer i att man inte ska snåla på bindningar, men att gå på en bindning som går från 8-18 är rent hälsovådligt om du tänker ställa den på 8. den fungerar ju till att börja med inte alls som en bindning som går från t.ex. 6-14! och bara för att man ska köra offpist över hela berget betyder det inte att man måste ställa bindningarna långt över sin egen vikt för att det ska vara ok. som sagt, ska man inte droppa eller trycka som f-n i svängarna finns det inget som helst behov för en bindning starkare än DIN14 om man väger 60 kg, om ens det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Obsethed 09 vs 10?
Tillbaka
Topp