Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Obsethed 09 vs 10?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 580422" data-attributes="member: 33485"><p>Man kan tävla utan att vara helsponsrad eller köra tävlingar var och varannan vecka... Ställer allt som oftast mina bindningar på 11-13 beroende på före/aktivitet, på tävling händer det att den hamnar på 14, om föret "kräver" det (nu tävlar ju inte jag sådär jättemycket men jag försöker åtminstonde hinna med en var säsong). Skulle vilja påstå att <strong>ingen</strong>(ok, kanske finns ett par svenskar som gör det, vet dock inte om dessa är medlemmar) på denna sida kör hårdare än Seth... Skulle jag konstant ha perfekt position skulle jag köra på barnbindningar, skamligt billigt hade det vart...</p><p></p><p>Vad proffs kör sina bindningar på kan faktiskt vara en del missvisande, Seth kör på 916 och om han ställer de på 13 så löser de bra mycket senare än vad en STH16 gör på 13. Doug Coombs körde alltid på Fritschi Freerides, de går till 12 och löser lättare än ett par STH16. Ska Seth ställa ner sina bindningar för att Coombs har kört hårigare linjer än Seth? Ska Axel Lund-Svindal ställa ner sina bindningar (gissningsvis närmare 20 än 10) bara för att han inte slänger dubbla framåtvolter ut för 30-metersklippor...</p><p></p><p>Brukar själv förespråka att man inte ska ställa bindningarna högre än att man klarar av att vrida ur foten med benkraft, skrev en tråd om DIN-inställning för ett tag sedan <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=47221" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=47221</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 580422, member: 33485"] Man kan tävla utan att vara helsponsrad eller köra tävlingar var och varannan vecka... Ställer allt som oftast mina bindningar på 11-13 beroende på före/aktivitet, på tävling händer det att den hamnar på 14, om föret "kräver" det (nu tävlar ju inte jag sådär jättemycket men jag försöker åtminstonde hinna med en var säsong). Skulle vilja påstå att [b]ingen[/b](ok, kanske finns ett par svenskar som gör det, vet dock inte om dessa är medlemmar) på denna sida kör hårdare än Seth... Skulle jag konstant ha perfekt position skulle jag köra på barnbindningar, skamligt billigt hade det vart... Vad proffs kör sina bindningar på kan faktiskt vara en del missvisande, Seth kör på 916 och om han ställer de på 13 så löser de bra mycket senare än vad en STH16 gör på 13. Doug Coombs körde alltid på Fritschi Freerides, de går till 12 och löser lättare än ett par STH16. Ska Seth ställa ner sina bindningar för att Coombs har kört hårigare linjer än Seth? Ska Axel Lund-Svindal ställa ner sina bindningar (gissningsvis närmare 20 än 10) bara för att han inte slänger dubbla framåtvolter ut för 30-metersklippor... Brukar själv förespråka att man inte ska ställa bindningarna högre än att man klarar av att vrida ur foten med benkraft, skrev en tråd om DIN-inställning för ett tag sedan [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=47221[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Obsethed 09 vs 10?
Tillbaka
Topp