Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Obsethed 09 vs 10?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 580757" data-attributes="member: 40931"><p>Ni som snackar om att en bindning ställd i botten av sitt register, inte fungerar som den ska i detta intervall, undrar jag var ni fått er information ifrån? Har ni nån vettig källa, någon som prövat bindningen i en DIN-mätare, eller är det nu "FR.se-common-knowledge" som gäller här?</p><p></p><p>Håller med om att FKS155 är the shit för de flesta åkare eftersom den har ett brett register och är stadigt byggd. Men jag förstår att man kör på en P18 ställd på 8,5 om man lyckats hitta en sån till billigt pris, P15 kan vara svårt att få tag på. Folk som grinar om att person inte "behöver" en bindning som går till 18 är ute och cyklar, tycker jag i vissa fall. Eftersom en sån bindning är en så jävla mkt bättre investering än nån rutten plastbindning som räcker ett par säsonger max. Man kör bara plast ett par säsonger, sen inser man att det blir dyrt att byta bindningarna.</p><p></p><p>Dock bör man vara medveten om att en racebindning i metall har DINvärden som motsvarar ett par hack till på en turistskala i "upplevd" DIN.. Varför, det kan man söka om i forumet om man är nyfiken. Så om man köper en 916 eller p18 på postorder bör man köra minst 10 till vardags på en vanlig bindning..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 580757, member: 40931"] Ni som snackar om att en bindning ställd i botten av sitt register, inte fungerar som den ska i detta intervall, undrar jag var ni fått er information ifrån? Har ni nån vettig källa, någon som prövat bindningen i en DIN-mätare, eller är det nu "FR.se-common-knowledge" som gäller här? Håller med om att FKS155 är the shit för de flesta åkare eftersom den har ett brett register och är stadigt byggd. Men jag förstår att man kör på en P18 ställd på 8,5 om man lyckats hitta en sån till billigt pris, P15 kan vara svårt att få tag på. Folk som grinar om att person inte "behöver" en bindning som går till 18 är ute och cyklar, tycker jag i vissa fall. Eftersom en sån bindning är en så jävla mkt bättre investering än nån rutten plastbindning som räcker ett par säsonger max. Man kör bara plast ett par säsonger, sen inser man att det blir dyrt att byta bindningarna. Dock bör man vara medveten om att en racebindning i metall har DINvärden som motsvarar ett par hack till på en turistskala i "upplevd" DIN.. Varför, det kan man söka om i forumet om man är nyfiken. Så om man köper en 916 eller p18 på postorder bör man köra minst 10 till vardags på en vanlig bindning.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Obsethed 09 vs 10?
Tillbaka
Topp