Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Obsethed, Shiro, Katana
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 925265" data-attributes="member: 83225"><p>Platt under foten har iof Katana varit länge. Redan på första årsmodellen hade de flesta rocker hela vägen också. Nu var ju inte rockern meningen egentligen men det blev så på de flesta. </p><p></p><p>Jag har klämt på årets Katana och den är stenhård, nu är ju iof inte mina egna från förra året några direkta spaghettis heller. Shiro var också en rejält styv skida skulle jg vilja påstå. Nu minns jag inte längderna men det kan vara värt att faktiskt kolla upp det riktiga längderna på både Katana och Shiro. När jag jämförde så stämde det liksom inte alls. Tyvärr minns jag inte åt vilka håll det felade men jämfört med andra skidor och med varandra så var t.ex. 183 Shiro betydligt längre än 184 Katana och lite så (vill jag minnas) </p><p></p><p>Vad gäller hur mycket en Shiro klarar så är det bara att titta lite på TGRs senaste film så får n se Ian Macintosh köra den betydligt hårdare än någon av oss nånsin kommer göra och det tål den iaf...</p><p></p><p>Man kan få några små smakprov i bakgrunden på denna också.. [MEDIA=youtube]9D-mnBCVpqc[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 925265, member: 83225"] Platt under foten har iof Katana varit länge. Redan på första årsmodellen hade de flesta rocker hela vägen också. Nu var ju inte rockern meningen egentligen men det blev så på de flesta. Jag har klämt på årets Katana och den är stenhård, nu är ju iof inte mina egna från förra året några direkta spaghettis heller. Shiro var också en rejält styv skida skulle jg vilja påstå. Nu minns jag inte längderna men det kan vara värt att faktiskt kolla upp det riktiga längderna på både Katana och Shiro. När jag jämförde så stämde det liksom inte alls. Tyvärr minns jag inte åt vilka håll det felade men jämfört med andra skidor och med varandra så var t.ex. 183 Shiro betydligt längre än 184 Katana och lite så (vill jag minnas) Vad gäller hur mycket en Shiro klarar så är det bara att titta lite på TGRs senaste film så får n se Ian Macintosh köra den betydligt hårdare än någon av oss nånsin kommer göra och det tål den iaf... Man kan få några små smakprov i bakgrunden på denna också.. [MEDIA=youtube]9D-mnBCVpqc[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Obsethed, Shiro, Katana
Tillbaka
Topp