Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Off Pist Chamonix i mitten på mars?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1296278" data-attributes="member: 176039"><p>jag har åkt exakt två veckor Ucpa i mitt liv så jag är kanske inte den mest kunskap att uttala mig. men kan försöka</p><p> Men detta skulle kanske göra mig lite osäker på offpist i ditt fall " r<em>öda svenska backar och kan även ta mig ner för svarta backar i alperna</em>." </p><p>Ner kommer man ju alltid, det är ju frågan på viket sätt. De röd/svarta i alpern a är nog inte brantare än på hemmaplan men längre, vilket gör att man även måste orka .</p><p>Enligt förfrågan på centret senast så vill de man har övre nivå av confirme för att klara offpist nybörjare. Min kompis frågade gällande vanliga offpistgruppen o där sa de att dit släpper de ingen som inte har expert nivå- det är kopplat med för stora risker. </p><p>På Confirme nivå skall du kunna åka obehindrat ner i de svarta o kunna hålla farten. det handlar nog mest om att våga och klara av olika typer av snö- allt från is till slush. Snyggheten i utförandet tror jag inte de bedömmer.</p><p>Så om du känner dig osäkert på det. ta en pistvecka!</p><p></p><p>Sen har de genomgång av grupperna på måndag förmiddag där de petar folk upp å ner. Sen beror det på veckan vilken nivå grupperna har inom de olika nivåerna. </p><p>Om du tror du håller nivån anmäl dig på offpisten å se vad som händer. tror inte de uppgraderar en från pist till offpist då de kurserna är dyrare.</p><p></p><p></p><p>Om du åker ensam skulle jag nog ta heltid. Om gruppen e trevlig så e de jättenajs! annars kan man ju skolka...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1296278, member: 176039"] jag har åkt exakt två veckor Ucpa i mitt liv så jag är kanske inte den mest kunskap att uttala mig. men kan försöka Men detta skulle kanske göra mig lite osäker på offpist i ditt fall " r[I]öda svenska backar och kan även ta mig ner för svarta backar i alperna[/I]." Ner kommer man ju alltid, det är ju frågan på viket sätt. De röd/svarta i alpern a är nog inte brantare än på hemmaplan men längre, vilket gör att man även måste orka . Enligt förfrågan på centret senast så vill de man har övre nivå av confirme för att klara offpist nybörjare. Min kompis frågade gällande vanliga offpistgruppen o där sa de att dit släpper de ingen som inte har expert nivå- det är kopplat med för stora risker. På Confirme nivå skall du kunna åka obehindrat ner i de svarta o kunna hålla farten. det handlar nog mest om att våga och klara av olika typer av snö- allt från is till slush. Snyggheten i utförandet tror jag inte de bedömmer. Så om du känner dig osäkert på det. ta en pistvecka! Sen har de genomgång av grupperna på måndag förmiddag där de petar folk upp å ner. Sen beror det på veckan vilken nivå grupperna har inom de olika nivåerna. Om du tror du håller nivån anmäl dig på offpisten å se vad som händer. tror inte de uppgraderar en från pist till offpist då de kurserna är dyrare. Om du åker ensam skulle jag nog ta heltid. Om gruppen e trevlig så e de jättenajs! annars kan man ju skolka... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Off Pist Chamonix i mitten på mars?
Tillbaka
Topp