Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Off-pist lagg för nybörjare, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stefans" data-source="post: 1023013" data-attributes="member: 94366"><p>Jag tänker styra bort dig lite från Automatic tankarna, det är förvisso en väldigt lättsvängd och rolig skida....MEN den är allt annat än lugn i varierad offpist (så länge underlaget är jämnt är den väldigt kul och den är förbluffande bra för carving i pist). </p><p>När du dessutom skriver att du hamnar lite mycket i baksätet ibland så ger en sån skida som Automatic väldigt lite stöd, (tailen är relativt kort, lite för rockad + inte styv nog) den ska åkas centrerad eller med plöstryck enligt mig.</p><p></p><p>Salomon Q105, Nordica Patron, Line Influence 105 som nämndes här låter som bra val, men var inte rädd att prova Influence 115 och Q115 (Rocker2 115). Även Line SFB (den nya modellen) kan vara något för dig.</p><p></p><p>Testa, testa, testa och ha roligt under tiden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stefans, post: 1023013, member: 94366"] Jag tänker styra bort dig lite från Automatic tankarna, det är förvisso en väldigt lättsvängd och rolig skida....MEN den är allt annat än lugn i varierad offpist (så länge underlaget är jämnt är den väldigt kul och den är förbluffande bra för carving i pist). När du dessutom skriver att du hamnar lite mycket i baksätet ibland så ger en sån skida som Automatic väldigt lite stöd, (tailen är relativt kort, lite för rockad + inte styv nog) den ska åkas centrerad eller med plöstryck enligt mig. Salomon Q105, Nordica Patron, Line Influence 105 som nämndes här låter som bra val, men var inte rädd att prova Influence 115 och Q115 (Rocker2 115). Även Line SFB (den nya modellen) kan vara något för dig. Testa, testa, testa och ha roligt under tiden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Off-pist lagg för nybörjare, hjälp!
Tillbaka
Topp