Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Officiella Fotbollstråden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="H-T" data-source="post: 439517"><p>Om du säger på det sättet med lite underbyggande argument så kan jag hålla med. Jag är inte heller något större fotbollsfan, jag läser sporten (som då och då innehåller fotboll) på morgonen till frukosten för att jag inte har något vettigare för mig, jag ser på stora mästerskap och ibland andra stora matcher och jag glädjs om Sverige vinner för det är mitt land, landet jag bor i. Ett större fotbollsintresse än så har jag inte. Jag tror att större delar av den svenska folket känner likadant som jag gör och dras med när det vankas en turnering med europas bästa spelare och Sverige är delaktiga. Så varför döma ut sporten helt och det engagemang som det medför på grund av enstaka idioter? </p><p></p><p>Jag vet att det är fler och fler som ansluter till denna till synes intellektuellt obegåvade skara, men majoriteten av världens fotbollssupportar är inte sådana. Men du ska veta att jag knappast uppskattar den här trenden med fotbollsvåld i Sverige, det är patetiskt att se 16-åriga barndomsvänner ligga på marken utanför ett nattöppet snabbmatsställe och slåss för att de inte håller på samma lag i allsvenskan (true story), men då handlar det längre inte om fotboll, då handlar det om att hitta en anledning att slåss och fotbollen har fått ta den smällen.</p><p></p><p>Diskussionerna i forumet kommer nu antagligen handla om EM, alltså en turnering där europas bästa landslag, plus värdnationerna, deltar. Dessa "supporters" du pratar om som vill slåss för att en person håller på fel lag eller inte intresserar sig särskilt för fotboll gillar jag minst lika lite som du. Det är primitivt sätt att utöva sitt fotbollsintresse, och en större del av dessa gillar troligen knappt fotboll utan ser det som en chans att slåss och få kickar. Men dessa personer är oftast fans till klubblag och denna aggressiva supporterskara finns inte alls i lika stor utsträckning när det handlar om landslag, så varför dra in EM i ämnet om så kallade fotbollshuliganer?</p><p></p><p>När det är ett internationellt mästerskap så svetsas Sverige samman och det är garanterat färre bråk i landet under turneringens gång än vad det är på en genomsnittlig allsvensk omgång. Inga skillnader mellan personerna spelar någon roll, för i stort sett alla har ett gemensamt intresse, Sverige. Att se glädjen hos folk på gatorna runt om i landet efter en svensk vinst är något som jag tror att alla människor i normalt sinnestillstånd uppskattar. Jag ser i alla fall inget dåligt med att det är ett stort mästerskap där Sverige deltar, för något som kan skapa så mycket glädje runt om i landet som en seger med 2-0 mot Grekland kan knappast vara negativt.</p><p></p><p>Och det faktum att halva Sveriges befolkning tror sig vara nästa förbundskapten kan jag hålla med om att det är otroligt irriterande och relativt patetiskt. Men så är det bara, människor engageras och uttrycker sina åsikter, och eftersom en så stor del av invånarna i detta land vet något om fotboll är det enkelt att dela med sig av dom till andra personer och starta en diskussion. Om politiken hade haft ett internationellt mästerskap hade säkert halva Sverige diskuterat vilt om Reinfeldt eller Schyman borde starta som offensivt vapen, eller om centern har haft en stark vår och borde få chansen eller helt enkelt bara vara med och lära inför kommande mästerskap.</p><p></p><p>Skämt åsido, det handlar i den frågan helt enkelt om att acceptera människor för hur de är och att de har åsikter och att de tror sig veta bäst. Istället för att irritera sig på det så är det bara att försöka motbevisa personen i fråga så kanske han eller hon lär sig till nästa gång.</p><p></p><p>Att löpsedlarna handlar om fotboll är helt naturligt. Löpsedlar och förstasidor är till för att locka till köp. För att locka till köp skriver man det som intresserar. Man vill locka så många som möjligt till köp och skriver därför det som intresserar den stora massan vilket i sportväg ofta är fotboll. Det är den största sporten i världen och får därför mer mediautrymme än andra sporter. Logiskt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="H-T, post: 439517"] Om du säger på det sättet med lite underbyggande argument så kan jag hålla med. Jag är inte heller något större fotbollsfan, jag läser sporten (som då och då innehåller fotboll) på morgonen till frukosten för att jag inte har något vettigare för mig, jag ser på stora mästerskap och ibland andra stora matcher och jag glädjs om Sverige vinner för det är mitt land, landet jag bor i. Ett större fotbollsintresse än så har jag inte. Jag tror att större delar av den svenska folket känner likadant som jag gör och dras med när det vankas en turnering med europas bästa spelare och Sverige är delaktiga. Så varför döma ut sporten helt och det engagemang som det medför på grund av enstaka idioter? Jag vet att det är fler och fler som ansluter till denna till synes intellektuellt obegåvade skara, men majoriteten av världens fotbollssupportar är inte sådana. Men du ska veta att jag knappast uppskattar den här trenden med fotbollsvåld i Sverige, det är patetiskt att se 16-åriga barndomsvänner ligga på marken utanför ett nattöppet snabbmatsställe och slåss för att de inte håller på samma lag i allsvenskan (true story), men då handlar det längre inte om fotboll, då handlar det om att hitta en anledning att slåss och fotbollen har fått ta den smällen. Diskussionerna i forumet kommer nu antagligen handla om EM, alltså en turnering där europas bästa landslag, plus värdnationerna, deltar. Dessa "supporters" du pratar om som vill slåss för att en person håller på fel lag eller inte intresserar sig särskilt för fotboll gillar jag minst lika lite som du. Det är primitivt sätt att utöva sitt fotbollsintresse, och en större del av dessa gillar troligen knappt fotboll utan ser det som en chans att slåss och få kickar. Men dessa personer är oftast fans till klubblag och denna aggressiva supporterskara finns inte alls i lika stor utsträckning när det handlar om landslag, så varför dra in EM i ämnet om så kallade fotbollshuliganer? När det är ett internationellt mästerskap så svetsas Sverige samman och det är garanterat färre bråk i landet under turneringens gång än vad det är på en genomsnittlig allsvensk omgång. Inga skillnader mellan personerna spelar någon roll, för i stort sett alla har ett gemensamt intresse, Sverige. Att se glädjen hos folk på gatorna runt om i landet efter en svensk vinst är något som jag tror att alla människor i normalt sinnestillstånd uppskattar. Jag ser i alla fall inget dåligt med att det är ett stort mästerskap där Sverige deltar, för något som kan skapa så mycket glädje runt om i landet som en seger med 2-0 mot Grekland kan knappast vara negativt. Och det faktum att halva Sveriges befolkning tror sig vara nästa förbundskapten kan jag hålla med om att det är otroligt irriterande och relativt patetiskt. Men så är det bara, människor engageras och uttrycker sina åsikter, och eftersom en så stor del av invånarna i detta land vet något om fotboll är det enkelt att dela med sig av dom till andra personer och starta en diskussion. Om politiken hade haft ett internationellt mästerskap hade säkert halva Sverige diskuterat vilt om Reinfeldt eller Schyman borde starta som offensivt vapen, eller om centern har haft en stark vår och borde få chansen eller helt enkelt bara vara med och lära inför kommande mästerskap. Skämt åsido, det handlar i den frågan helt enkelt om att acceptera människor för hur de är och att de har åsikter och att de tror sig veta bäst. Istället för att irritera sig på det så är det bara att försöka motbevisa personen i fråga så kanske han eller hon lär sig till nästa gång. Att löpsedlarna handlar om fotboll är helt naturligt. Löpsedlar och förstasidor är till för att locka till köp. För att locka till köp skriver man det som intresserar. Man vill locka så många som möjligt till köp och skriver därför det som intresserar den stora massan vilket i sportväg ofta är fotboll. Det är den största sporten i världen och får därför mer mediautrymme än andra sporter. Logiskt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Officiella Fotbollstråden
Tillbaka
Topp