Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Officiella Fotbollstråden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 439533"><p>H-T: våldet hör tyvärr hemma i EM sammanhang också (kanske inte i år ännu), men du ursäktar fortfarande vad som inte borde behövas ursäktas, fotboll är en sport som alla andra (och en sjukt tråkig sådan dessutom) och det är garanterat fler människor som håller på med de andra sammanlagt. Vi kommer inte undan att fotbollsintresse oftast betyder titta och läsa, dvs det har knappt med idrott att göra det är mer likt att var fan av ett band eller liknande. </p><p>Jag köper inte din teori om att att fotbollen bara är en ursäkt att få slåss, då borde det iaf ibland även uppstå bråk, på speedway eller handbollsmatcher osv. men de är ju i princip obefintliga? Nånting är sjukt med så kallat fotbollsintresse. Ej att glömma är att fotboll = öl för många vilket inte förbättrar något.</p><p></p><p>"Skämt åsido, det handlar i den frågan helt enkelt om att acceptera människor för hur de är och att de har åsikter och att de tror sig veta bäst."</p><p>Det jag önskar är att de som gillar att TITTA på det inser att det inte är det viktigaste som finns i alla fall inte för oss andra. Den önskan väntar fortfarande på att bli uppfylld.</p><p></p><p>"Att se glädjen hos folk på gatorna runt om i landet efter en svensk vinst är något som jag tror att alla människor i normalt sinnestillstånd uppskattar." då har vi väldigt olika åsikt om vad som är normalt, jag tycker de ser sjuka ut, masspsykos är ordet som kommer närmast.</p><p>Vad har de att var glada över, på vilket sätt påverkas de av vinsten och vad har de bidragit med? Ifall (när) Sverige åker ut och folk blir deppiga, vad är det för bra med det då? </p><p>Jag anser nationalism i de flesta skepnader är nåt negativt och jag kommer fortsätta tycka så tills jag blir överbevisad.</p><p></p><p>Jag dömer inte ut sporten på enstaka idioter utan på en ansenlig mängd idioter och ett fåraktigt svenskt folk som låter sig dras med i "psykosen". </p><p></p><p>Sportjournalistik är så illa så jag orkar inte ens gå in på det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 439533"] H-T: våldet hör tyvärr hemma i EM sammanhang också (kanske inte i år ännu), men du ursäktar fortfarande vad som inte borde behövas ursäktas, fotboll är en sport som alla andra (och en sjukt tråkig sådan dessutom) och det är garanterat fler människor som håller på med de andra sammanlagt. Vi kommer inte undan att fotbollsintresse oftast betyder titta och läsa, dvs det har knappt med idrott att göra det är mer likt att var fan av ett band eller liknande. Jag köper inte din teori om att att fotbollen bara är en ursäkt att få slåss, då borde det iaf ibland även uppstå bråk, på speedway eller handbollsmatcher osv. men de är ju i princip obefintliga? Nånting är sjukt med så kallat fotbollsintresse. Ej att glömma är att fotboll = öl för många vilket inte förbättrar något. "Skämt åsido, det handlar i den frågan helt enkelt om att acceptera människor för hur de är och att de har åsikter och att de tror sig veta bäst." Det jag önskar är att de som gillar att TITTA på det inser att det inte är det viktigaste som finns i alla fall inte för oss andra. Den önskan väntar fortfarande på att bli uppfylld. "Att se glädjen hos folk på gatorna runt om i landet efter en svensk vinst är något som jag tror att alla människor i normalt sinnestillstånd uppskattar." då har vi väldigt olika åsikt om vad som är normalt, jag tycker de ser sjuka ut, masspsykos är ordet som kommer närmast. Vad har de att var glada över, på vilket sätt påverkas de av vinsten och vad har de bidragit med? Ifall (när) Sverige åker ut och folk blir deppiga, vad är det för bra med det då? Jag anser nationalism i de flesta skepnader är nåt negativt och jag kommer fortsätta tycka så tills jag blir överbevisad. Jag dömer inte ut sporten på enstaka idioter utan på en ansenlig mängd idioter och ett fåraktigt svenskt folk som låter sig dras med i "psykosen". Sportjournalistik är så illa så jag orkar inte ens gå in på det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Officiella Fotbollstråden
Tillbaka
Topp