Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Officiella Löpningstråden!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LuxLuthor" data-source="post: 456299" data-attributes="member: 84027"><p>Det har du helt rätt i, Kiels. Jag skulle dock gissa på att exempelvis skidtillverkare har mer fog för högre priser på vissa skidor. Mer rafinerade material och om skidorna t ex är handbyggda fördyrar i högre utsträckning. Dels för att tillverkningsserierna är mindre.</p><p></p><p></p><p>Det skulle jag också vilja veta. Jag har ingen aning om det finns studier utförda i Sverige på detta område. En hel del forskning i saken är gjord i USA från 70-talet och framåt, men jag kan tyvärr inte hänvisa dig till något ställe där man kan läsa dessa studier. Själv har jag läst om reslutaten av studierna i diverse artiklar genom åren, men aldrig läst en hel studie.</p><p></p><p>Framför allt talar jag om vad jag själv ser varje dag i mitt arbete och vad jag sett varje dag i mitt arbete i 11 år + de fyra år jag jobbade som timanställd gyminstruktör. Min hjärna är vid det här laget en veritabel databank med information på området. Jag skulle nog kunna sitta här och rabbla hur många exempel som helst på skador jag sett hos löpare genom åren. Det skulle bli jäkligt långtråkigt att skriva/läsa och tyvärr skulle det inte vara någon upplyftande läsning. Hälsporrar, brustna hälsenor, meniskskador, artroser i höfter och knän, diskbråck, kotkompressioner...</p><p></p><p>Jag skrev det tidigare och jag skriver det igen: </p><p></p><p>Mitt mål är att ha så kul som möjligt i livet. "Kul" för mig är t ex skidåkning och därför vill jag ju självfallet kunna göra det i så många år som möjligt. Skidåkning i sig sliter hårt på knän och rygg, vilket ju inte är någon hemlighet. Därför är det ju livsviktigt för mig att under resten av året hitta sätt att öka min fysiska prestationsförmåga utan att för den skull äventyra skidåkningen. Är inte det en ganska sund inställning?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LuxLuthor, post: 456299, member: 84027"] Det har du helt rätt i, Kiels. Jag skulle dock gissa på att exempelvis skidtillverkare har mer fog för högre priser på vissa skidor. Mer rafinerade material och om skidorna t ex är handbyggda fördyrar i högre utsträckning. Dels för att tillverkningsserierna är mindre. Det skulle jag också vilja veta. Jag har ingen aning om det finns studier utförda i Sverige på detta område. En hel del forskning i saken är gjord i USA från 70-talet och framåt, men jag kan tyvärr inte hänvisa dig till något ställe där man kan läsa dessa studier. Själv har jag läst om reslutaten av studierna i diverse artiklar genom åren, men aldrig läst en hel studie. Framför allt talar jag om vad jag själv ser varje dag i mitt arbete och vad jag sett varje dag i mitt arbete i 11 år + de fyra år jag jobbade som timanställd gyminstruktör. Min hjärna är vid det här laget en veritabel databank med information på området. Jag skulle nog kunna sitta här och rabbla hur många exempel som helst på skador jag sett hos löpare genom åren. Det skulle bli jäkligt långtråkigt att skriva/läsa och tyvärr skulle det inte vara någon upplyftande läsning. Hälsporrar, brustna hälsenor, meniskskador, artroser i höfter och knän, diskbråck, kotkompressioner... Jag skrev det tidigare och jag skriver det igen: Mitt mål är att ha så kul som möjligt i livet. "Kul" för mig är t ex skidåkning och därför vill jag ju självfallet kunna göra det i så många år som möjligt. Skidåkning i sig sliter hårt på knän och rygg, vilket ju inte är någon hemlighet. Därför är det ju livsviktigt för mig att under resten av året hitta sätt att öka min fysiska prestationsförmåga utan att för den skull äventyra skidåkningen. Är inte det en ganska sund inställning? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Officiella Löpningstråden!
Tillbaka
Topp