Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Officiella OT-Tråden!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Frippan" data-source="post: 442656" data-attributes="member: 58355"><p>Den går väl kort sagt ut på att blidka storebror USA genom att vara till för att lyssna av all internettrafik som passerar landets gränser, allt i jakten på Usama och grabbarna i RAF....typ. Det revolutionerande med denna lag är att tidigare har rättsväsendet varit tvugna att ta ställning till avlyssning av enskild individ och även motivera varför just denna individ skall avlyssnas, nu finns det en lag som möjliggör en tämligen godtycklig avlyssning av VEM SOM HELST.</p><p></p><p>Problemet, som jag ser det, är att våra verklighetsfrämmande politiker i riksdag och regering är de som beslutar vilka som är terrorister.....</p><p></p><p>Dagens definition avseende vilka som är terrorister låter jag vara okommenterad. Problemet ligger i att säg till exempel att SD verkligen är så stora som TEMO-undersökningarna säger och våra kära politiker tycker att "det var ju hemskt, vi måste göra ngt åt denna politiska ytterlighet" och då kommer de på ngn anledning att terroriststämpla SD och deras sympatisörer.....inkränkande på åsiktsfriheten i terroristbekämpningens namn.</p><p></p><p>Sedan tar det inte lång tid innan man börjar terrorist stämpla partier på både höger- och vänster-kanterna, allt i syfte att bekämpa "terrorismen".</p><p></p><p>Ordet politiskt korrekt får en helt ny innebörd och de etablerade politikerna skaffar sig monoplo på vad man får tycka och inte.......</p><p></p><p>För att inte tala om hur FRA:s mandat kan förändras över tiden och hur lagen kan utökas till att gälla spaning efter vad faan som helst....</p><p></p><p>Då kommer vi till argumentet "Låt de lyssna, jag har rent mjöl i påsen", de som säger så fattar nog inte vad denna lag bereder vägen för...det är nämligen inte DU som bestämmer hur mjölet i din påse ser ut, det är våra politiker som gör det.</p><p></p><p>Du kanske har rent mjöl idag, men om sympatier med SD, AFA, KPML-r etc kriminaliseras?</p><p></p><p>Du kanske tycker att hasch skall legaliseras? Om ett år så kommer denna åsikt att kriminaliseras...jag kan hålla på hur länge som helst. </p><p></p><p>VÄLKOMMEN TILL BANANREPUBLIKEN SVERIGE</p><p></p><p>Snart har vi en republik med enpartisystem och internering av oliktänkande.</p><p></p><p>Schysst framtidsbild va?</p><p></p><p>Frippan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Frippan, post: 442656, member: 58355"] Den går väl kort sagt ut på att blidka storebror USA genom att vara till för att lyssna av all internettrafik som passerar landets gränser, allt i jakten på Usama och grabbarna i RAF....typ. Det revolutionerande med denna lag är att tidigare har rättsväsendet varit tvugna att ta ställning till avlyssning av enskild individ och även motivera varför just denna individ skall avlyssnas, nu finns det en lag som möjliggör en tämligen godtycklig avlyssning av VEM SOM HELST. Problemet, som jag ser det, är att våra verklighetsfrämmande politiker i riksdag och regering är de som beslutar vilka som är terrorister..... Dagens definition avseende vilka som är terrorister låter jag vara okommenterad. Problemet ligger i att säg till exempel att SD verkligen är så stora som TEMO-undersökningarna säger och våra kära politiker tycker att "det var ju hemskt, vi måste göra ngt åt denna politiska ytterlighet" och då kommer de på ngn anledning att terroriststämpla SD och deras sympatisörer.....inkränkande på åsiktsfriheten i terroristbekämpningens namn. Sedan tar det inte lång tid innan man börjar terrorist stämpla partier på både höger- och vänster-kanterna, allt i syfte att bekämpa "terrorismen". Ordet politiskt korrekt får en helt ny innebörd och de etablerade politikerna skaffar sig monoplo på vad man får tycka och inte....... För att inte tala om hur FRA:s mandat kan förändras över tiden och hur lagen kan utökas till att gälla spaning efter vad faan som helst.... Då kommer vi till argumentet "Låt de lyssna, jag har rent mjöl i påsen", de som säger så fattar nog inte vad denna lag bereder vägen för...det är nämligen inte DU som bestämmer hur mjölet i din påse ser ut, det är våra politiker som gör det. Du kanske har rent mjöl idag, men om sympatier med SD, AFA, KPML-r etc kriminaliseras? Du kanske tycker att hasch skall legaliseras? Om ett år så kommer denna åsikt att kriminaliseras...jag kan hålla på hur länge som helst. VÄLKOMMEN TILL BANANREPUBLIKEN SVERIGE Snart har vi en republik med enpartisystem och internering av oliktänkande. Schysst framtidsbild va? Frippan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Officiella OT-Tråden!
Tillbaka
Topp