Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Officiella Serre Chevalier 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gnagarn" data-source="post: 800611" data-attributes="member: 92917"><p>Skulle verkligen rekommendera att man bor i antingen Ville eller Chante. Det går bra på dagtid med skidbuss eller helt enkelt skida mellan byarna. Dock blir det drygt att ta sig till de andra byarna under kvälls/nattetid då partyt är i antingen Ville eller Chante. </p><p>Birncan skulle jag aldrig bosätta mig i, det är väldigt långt varje morgon att ta sig till de bra ställena att åka på och troligtvis ligger inte boendet så nära liften, dessutom blir de jobbigt att ta sig därifrån till festen och då har jag inte nämnt hemvägen=). </p><p>Monte är isf den bättre byn har fått enligt mig den bästa offpiståkningen och den värma källan i floden så man kan bada ute hela vintern men sen finns det inte mycket att hämta där.</p><p>Chante och Ville är de byarna allt kretsar kring. Tar du liften upp kommer du rak in i de centrala delarna av systemet och du kan lätt förflytta dig vart du nu vill åka. Det är också fullt möjligt att gå mellan byarna tar typ 20 min om man nu skulle missa bussen eller ha sjukt dålig karma med och lifta=). De bästa festerna var i fjol framförallt i Ville, om det var pga folket som bodde här låter jag vara osagt, men Chante kunde sticka upp ibland. Eller vad säger du gronis??</p><p></p><p>Jaja mitt heta tips till er är att bo i Chante eller Ville. Det är där det händer eller det var där det hände iaf=). </p><p></p><p>Shit blir riktigt sugen på att göra en säsong till när jag börjar läsa er tråd men finns annat att se än Serre en HEL vinter igen. Men räkna med ett kärt besök någon gång i vinter!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gnagarn, post: 800611, member: 92917"] Skulle verkligen rekommendera att man bor i antingen Ville eller Chante. Det går bra på dagtid med skidbuss eller helt enkelt skida mellan byarna. Dock blir det drygt att ta sig till de andra byarna under kvälls/nattetid då partyt är i antingen Ville eller Chante. Birncan skulle jag aldrig bosätta mig i, det är väldigt långt varje morgon att ta sig till de bra ställena att åka på och troligtvis ligger inte boendet så nära liften, dessutom blir de jobbigt att ta sig därifrån till festen och då har jag inte nämnt hemvägen=). Monte är isf den bättre byn har fått enligt mig den bästa offpiståkningen och den värma källan i floden så man kan bada ute hela vintern men sen finns det inte mycket att hämta där. Chante och Ville är de byarna allt kretsar kring. Tar du liften upp kommer du rak in i de centrala delarna av systemet och du kan lätt förflytta dig vart du nu vill åka. Det är också fullt möjligt att gå mellan byarna tar typ 20 min om man nu skulle missa bussen eller ha sjukt dålig karma med och lifta=). De bästa festerna var i fjol framförallt i Ville, om det var pga folket som bodde här låter jag vara osagt, men Chante kunde sticka upp ibland. Eller vad säger du gronis?? Jaja mitt heta tips till er är att bo i Chante eller Ville. Det är där det händer eller det var där det hände iaf=). Shit blir riktigt sugen på att göra en säsong till när jag börjar läsa er tråd men finns annat att se än Serre en HEL vinter igen. Men räkna med ett kärt besök någon gång i vinter!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Officiella Serre Chevalier 10/11
Tillbaka
Topp