Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Offpist-åkning på nya ställen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1071438" data-attributes="member: 12152"><p>Jag tycker att en del av charmen med att komma till ett nytt ställe är att utforska berget. I min grupp brukar vi helt enkelt testa att åka ner lite här och där om det ser görbart ut. Det är mer än en gång som det har inneburit ett par timmars återmarsch, men på lite snällare berg går det ofta att gissa sig till vart det går att ta sig ner. Är det glaciärmiljö eller riktigt högalpina större projekt däremot är det bättre att ta en titt i någon skidtursbok eller liknande innan man ger sig ut på diverse stolleprov. Det handlar ju inte bara om att hitta en väg i ren framkomlighet utan också om att veta vilka sluttningsriktningar, lutningar och topografi man kommer att möta på vägen för att kunna göra en lavinriskbedömning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1071438, member: 12152"] Jag tycker att en del av charmen med att komma till ett nytt ställe är att utforska berget. I min grupp brukar vi helt enkelt testa att åka ner lite här och där om det ser görbart ut. Det är mer än en gång som det har inneburit ett par timmars återmarsch, men på lite snällare berg går det ofta att gissa sig till vart det går att ta sig ner. Är det glaciärmiljö eller riktigt högalpina större projekt däremot är det bättre att ta en titt i någon skidtursbok eller liknande innan man ger sig ut på diverse stolleprov. Det handlar ju inte bara om att hitta en väg i ren framkomlighet utan också om att veta vilka sluttningsriktningar, lutningar och topografi man kommer att möta på vägen för att kunna göra en lavinriskbedömning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Offpist-åkning på nya ställen
Tillbaka
Topp