Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Offpist-åkning!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjnbir97" data-source="post: 51514" data-attributes="member: 39797"><p>Jag skulle föreslå att du tar en vecka med bas i Tromsö. Du kan då testa olika fjällområden såsom Lyngen, Kvalöya, Ringvassöya, Lavangsdalen (fastlandet) mm.</p><p></p><p>Min favorit är Kvalöya, vilket iof är ett ganska stort område (Norges 3dje största ö). Variationen där är stor, det finns fjäll för alla smaker och du finner puder långt ut i maj.</p><p></p><p>Säsongen för toppturer är feb-juni. Vill du ha köra i midnattssol är det ifrån 21 maj....</p><p></p><p>Klimatet är också bra i Tromsö. Mild vinter och mkt snö. Snörekordet är i stan 240cm (1997).</p><p></p><p>Men det är som Roddan skrev i ett tidigare inlägg: "fan hela Norge ær fyllt av åkning".....</p><p></p><p>Vill du ha bra Offpist med torr snö ifrån topp till hav så är mitten av feb, mars och halva april bra</p><p></p><p>Vill du ha lite varmare väder och snö som har "satt sig" är mitten av april-mitten av juni bättre</p><p></p><p>//BJÖRN</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjnbir97, post: 51514, member: 39797"] Jag skulle föreslå att du tar en vecka med bas i Tromsö. Du kan då testa olika fjällområden såsom Lyngen, Kvalöya, Ringvassöya, Lavangsdalen (fastlandet) mm. Min favorit är Kvalöya, vilket iof är ett ganska stort område (Norges 3dje största ö). Variationen där är stor, det finns fjäll för alla smaker och du finner puder långt ut i maj. Säsongen för toppturer är feb-juni. Vill du ha köra i midnattssol är det ifrån 21 maj.... Klimatet är också bra i Tromsö. Mild vinter och mkt snö. Snörekordet är i stan 240cm (1997). Men det är som Roddan skrev i ett tidigare inlägg: "fan hela Norge ær fyllt av åkning"..... Vill du ha bra Offpist med torr snö ifrån topp till hav så är mitten av feb, mars och halva april bra Vill du ha lite varmare väder och snö som har "satt sig" är mitten av april-mitten av juni bättre //BJÖRN [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Offpist-åkning!
Tillbaka
Topp