Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Offpist farligt lr borde förbjudas
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Malmros" data-source="post: 52271" data-attributes="member: 14169"><p>"Styggingen"</p><p>Du borde komma till Usa o hälsa på. Allt ska vara så j-vla bra här och "... land of the free" och hela den skiten. Det är den största lögnen någonsin.</p><p>Du får inte åka skidor vart du vill! Offpist som vi är vana vid i Europa finns inte här. Istället måste du hitta en Back country access gate. Där o endast där får du ge dig ut i offpisten.</p><p>Skulle du se ett skitskönt åk någonstans, som är utanför pisten, så se upp för ski patrol. De kommer att ta ditt liftkort o skicka dig till domstol med upp till $300 i böter. Dvs, det är det minsta de kommer göra. Om de får för sig att jävlas så kan de hitta på historier om att du utgjorde en fara för andra åkare. Om så är fallet så arresteras du direkt och får sitta där tills domstolen har sagt sitt.</p><p>Andra icke skidrelaterade saker:</p><p>Om du går till stranden i t.e.x Chicago så får du enbart gå så långt ut i vattnet som livräddarna i sina båtar säger till dig. Det innebär ca midjedjupt.</p><p>Har du det trevligt i en park så blir du utslängd vid solnedgång av polisen. Där får man inte vara!</p><p></p><p>Anledningen till allt detta är givetvis det urlöjliga lagsystem som finns här. Folk åker offpist, trillar o slår sig. Sen stämmer de skidorten för att inte ha spärrat av de farliga området. Oftast vinner de, efterssom juryn här, består av helt vanliga medborgare som får tycka till.</p><p></p><p>Ta eget ansvar är sedan länge borta här i Usa. Kan du skylla på någon annan så gör det. Du kanske har tur o lyckas bli rik på kuppen...</p><p></p><p>Ursäkta mitt långa o kanske onödiga inlägg, men jag blir så förbannad över folk som tycker Usa är så himla bra. Visst, jag bor här just nu, men jag behöver inte gilla allt för det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Malmros, post: 52271, member: 14169"] "Styggingen" Du borde komma till Usa o hälsa på. Allt ska vara så j-vla bra här och "... land of the free" och hela den skiten. Det är den största lögnen någonsin. Du får inte åka skidor vart du vill! Offpist som vi är vana vid i Europa finns inte här. Istället måste du hitta en Back country access gate. Där o endast där får du ge dig ut i offpisten. Skulle du se ett skitskönt åk någonstans, som är utanför pisten, så se upp för ski patrol. De kommer att ta ditt liftkort o skicka dig till domstol med upp till $300 i böter. Dvs, det är det minsta de kommer göra. Om de får för sig att jävlas så kan de hitta på historier om att du utgjorde en fara för andra åkare. Om så är fallet så arresteras du direkt och får sitta där tills domstolen har sagt sitt. Andra icke skidrelaterade saker: Om du går till stranden i t.e.x Chicago så får du enbart gå så långt ut i vattnet som livräddarna i sina båtar säger till dig. Det innebär ca midjedjupt. Har du det trevligt i en park så blir du utslängd vid solnedgång av polisen. Där får man inte vara! Anledningen till allt detta är givetvis det urlöjliga lagsystem som finns här. Folk åker offpist, trillar o slår sig. Sen stämmer de skidorten för att inte ha spärrat av de farliga området. Oftast vinner de, efterssom juryn här, består av helt vanliga medborgare som får tycka till. Ta eget ansvar är sedan länge borta här i Usa. Kan du skylla på någon annan så gör det. Du kanske har tur o lyckas bli rik på kuppen... Ursäkta mitt långa o kanske onödiga inlägg, men jag blir så förbannad över folk som tycker Usa är så himla bra. Visst, jag bor här just nu, men jag behöver inte gilla allt för det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Offpist farligt lr borde förbjudas
Tillbaka
Topp