Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Offpist försäkring
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 1020229" data-attributes="member: 127291"><p>Hej Helena!</p><p>Jag har skummat igenom länken med pdf filen som du hänvisar till och kommer fram till att det finns inget som förtydligar "aktsamhetskravet" när det gäller friåking. Snarare kan jag tolka det som om det kan bli svårt att få ut ersättningen.</p><p>På sidan 22 hittar jag nämligen denna text.</p><p></p><p>"AKTSAMHETSKRAV</p><p>Ersättningen kan sättas ned om du utan skälig anledning utsätter dig för risken att skadas.</p><p>Den kan också sättas ned om du genom att vara påverkad av alkohol, narkotika eller andra</p><p>berusningsmedel samt genom att använda läkemedel på ett felaktigt sätt, utsätter dig för</p><p>risken att skadas.</p><p>Nedsättning görs normalt med 25 %. Avdraget kan höjas i allvarligare fall, till och med så</p><p>att ingen ersättning betalas ut. Avdraget kan minskas om det skulle bli oskäligt stort eller om</p><p>det föreligger förmildrande omständigheter.</p><p>Se även A. Din försäkrings giltighet och regler om nedsättning finns i avsnittet Försäkringsregler"</p><p></p><p><strong>Hur hamnar fri/offpist åkning gentemot "skälig anledning"?</strong></p><p></p><p>Och då har vi inte ens blandat in om det på något sätt avråds från åkning i det aktuella området.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 1020229, member: 127291"] Hej Helena! Jag har skummat igenom länken med pdf filen som du hänvisar till och kommer fram till att det finns inget som förtydligar "aktsamhetskravet" när det gäller friåking. Snarare kan jag tolka det som om det kan bli svårt att få ut ersättningen. På sidan 22 hittar jag nämligen denna text. "AKTSAMHETSKRAV Ersättningen kan sättas ned om du utan skälig anledning utsätter dig för risken att skadas. Den kan också sättas ned om du genom att vara påverkad av alkohol, narkotika eller andra berusningsmedel samt genom att använda läkemedel på ett felaktigt sätt, utsätter dig för risken att skadas. Nedsättning görs normalt med 25 %. Avdraget kan höjas i allvarligare fall, till och med så att ingen ersättning betalas ut. Avdraget kan minskas om det skulle bli oskäligt stort eller om det föreligger förmildrande omständigheter. Se även A. Din försäkrings giltighet och regler om nedsättning finns i avsnittet Försäkringsregler" [b]Hur hamnar fri/offpist åkning gentemot "skälig anledning"?[/b] Och då har vi inte ens blandat in om det på något sätt avråds från åkning i det aktuella området. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Offpist försäkring
Tillbaka
Topp