Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Offpist, hur gör man?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Larsse" data-source="post: 185874" data-attributes="member: 39353"><p>Det första och viktigaste när man ska åka lössnö är att ha rätt utrustning. Då menar jag inte dom nyaste och fetaste laggen man kan hitta, utan spade, sond och transiver. Man måste ha alla dessa tre ting för att överhuvud taget fundera på att ge sig ut i vildmarkerna. Särskilt om man är nybörjare. Det pga att man påverkar snötäcket mycket mer som nybörjare. Föresten råcker det inte ens med att ha dessa atteraljer, man måste även kunna andvända dom på ett bra sätt.</p><p></p><p>Är lite förvånad över att ingen skrivit om detta innan mig!</p><p></p><p>Men nu ska inte jag sitta här och fara en surgubbe. Men jag tror att det är väldigt många som inte tar lössnöns faror på allvar eftersom det inte finns något som är bättre än några riktigt snabba och långa svängar i djupsnö.</p><p></p><p>Men som sagt var: man är inte feg om man skippar ett åk för att det inte känns rätt, snarare smart och man kan se fram emot fler härliga åk i framtiden.</p><p></p><p>//Larsson</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Larsse, post: 185874, member: 39353"] Det första och viktigaste när man ska åka lössnö är att ha rätt utrustning. Då menar jag inte dom nyaste och fetaste laggen man kan hitta, utan spade, sond och transiver. Man måste ha alla dessa tre ting för att överhuvud taget fundera på att ge sig ut i vildmarkerna. Särskilt om man är nybörjare. Det pga att man påverkar snötäcket mycket mer som nybörjare. Föresten råcker det inte ens med att ha dessa atteraljer, man måste även kunna andvända dom på ett bra sätt. Är lite förvånad över att ingen skrivit om detta innan mig! Men nu ska inte jag sitta här och fara en surgubbe. Men jag tror att det är väldigt många som inte tar lössnöns faror på allvar eftersom det inte finns något som är bättre än några riktigt snabba och långa svängar i djupsnö. Men som sagt var: man är inte feg om man skippar ett åk för att det inte känns rätt, snarare smart och man kan se fram emot fler härliga åk i framtiden. //Larsson [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Offpist, hur gör man?
Tillbaka
Topp