Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Offpist i Åre???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Spindoctor" data-source="post: 11989"><p>Det verkar som det är väldigt populärt att gnälla här i forumet. Köp inte Åka skidor om den inte är bra och åk inte i östra ravinen om du bara vågar dig dit i solsken.</p><p></p><p>Hur som helst finns det några helt ok offpist-ställen i Åre. Ravinerna är branta och roliga, men i fint väder bli de uppåkta. I östra ravinen går dock laviner rätt ofta, även om de inte alltid är så stora. Vad jag kan rekommendera är västra sidan av skutan, den som vetter mot Rödkullen och Ullådalen. Ta Gondolen upp (Åre AB tror att de kan öppna äggen den 26:e) och åk bara rätt ner nånstans där du känner för. Ibland kan man stöta på nån pist, men det är bara att svischa över den. Men jag tror tyvärr inte det finns så stora chanser att kunna åka där när ni ska upp (bäst är det typ från påsk och frammåt). Så här tidigt på året kan jag nog inte rekommendera nåt jättebra... Just nu tror jag bara tre liftar är öppna eller nåt. Jävla växthuseffekt!</p><p> Annars är en rolig offpist den rakt ner från Hummeln. Alltså rakt mot byn om man säger så. Först är det lite isigt och kalfjäll men sen blir det jäkligt brant och lössnö (dock kanske inte NU som sagt). Men man får passa sig för de förrädiska fjällbjörkarna som alltid dyker upp när man minst anar det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Spindoctor, post: 11989"] Det verkar som det är väldigt populärt att gnälla här i forumet. Köp inte Åka skidor om den inte är bra och åk inte i östra ravinen om du bara vågar dig dit i solsken. Hur som helst finns det några helt ok offpist-ställen i Åre. Ravinerna är branta och roliga, men i fint väder bli de uppåkta. I östra ravinen går dock laviner rätt ofta, även om de inte alltid är så stora. Vad jag kan rekommendera är västra sidan av skutan, den som vetter mot Rödkullen och Ullådalen. Ta Gondolen upp (Åre AB tror att de kan öppna äggen den 26:e) och åk bara rätt ner nånstans där du känner för. Ibland kan man stöta på nån pist, men det är bara att svischa över den. Men jag tror tyvärr inte det finns så stora chanser att kunna åka där när ni ska upp (bäst är det typ från påsk och frammåt). Så här tidigt på året kan jag nog inte rekommendera nåt jättebra... Just nu tror jag bara tre liftar är öppna eller nåt. Jävla växthuseffekt! Annars är en rolig offpist den rakt ner från Hummeln. Alltså rakt mot byn om man säger så. Först är det lite isigt och kalfjäll men sen blir det jäkligt brant och lössnö (dock kanske inte NU som sagt). Men man får passa sig för de förrädiska fjällbjörkarna som alltid dyker upp när man minst anar det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Offpist i Åre???
Tillbaka
Topp