Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Offpist-långwekend i Alperna – var?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1321551" data-attributes="member: 144594"><p>Visst försöker de med sin "upselling" vid disken men de där extra utgifterna går att undvika om man har förbokat och är förberedd med egen självriskförsäkring. Det är min erfarenhet efter snart 100+ hyrda bilar i Italien. Faktiskt inte själv haft några större problem.</p><p></p><p>Men ja, det stämmer att inte alla bilar i Italien har vinterdäck (och därmed inte alla hyrbilar) och då vill de sälja på kedjor till ett ganska högt pris för en vecka (typiskt 40-80 euro men en del lånar faktiskt ut gratis). Det kan man lösa genom att köpa kedjor på närmaste bensinmack vid Autostradan, kostar typiskt cirka 40 euro. Risken att du kommer att behöva använda snökedjor vid körning till vanliga skidorter är ganska låg men risken att polisen kollar att du har såna med dig är högre. Och ibland kräver de kedjor på även om du har vinterdäck (men det har aldrig hänt mig).</p><p></p><p>Senaste överraskningen av det slaget råkade jag iofs ut för i München när Thrifty/Hertz ville ha 35 euro extra om man körde "utomlands" med bilen. Ganska irriterande med tanke på att Österrike bara ligger 12 mil bort. Kanske ett nytt påfund som man kan råka ut för. Å andra sidan hade vi förbetalt (via just Holiday Autos) och fick en större bil än den vi betalt för.</p><p></p><p>Därmed inte sagt att hyr-upplevelsen i Schweiz kan vara bättre. Det är ju litet mer som hemma.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1321551, member: 144594"] Visst försöker de med sin "upselling" vid disken men de där extra utgifterna går att undvika om man har förbokat och är förberedd med egen självriskförsäkring. Det är min erfarenhet efter snart 100+ hyrda bilar i Italien. Faktiskt inte själv haft några större problem. Men ja, det stämmer att inte alla bilar i Italien har vinterdäck (och därmed inte alla hyrbilar) och då vill de sälja på kedjor till ett ganska högt pris för en vecka (typiskt 40-80 euro men en del lånar faktiskt ut gratis). Det kan man lösa genom att köpa kedjor på närmaste bensinmack vid Autostradan, kostar typiskt cirka 40 euro. Risken att du kommer att behöva använda snökedjor vid körning till vanliga skidorter är ganska låg men risken att polisen kollar att du har såna med dig är högre. Och ibland kräver de kedjor på även om du har vinterdäck (men det har aldrig hänt mig). Senaste överraskningen av det slaget råkade jag iofs ut för i München när Thrifty/Hertz ville ha 35 euro extra om man körde "utomlands" med bilen. Ganska irriterande med tanke på att Österrike bara ligger 12 mil bort. Kanske ett nytt påfund som man kan råka ut för. Å andra sidan hade vi förbetalt (via just Holiday Autos) och fick en större bil än den vi betalt för. Därmed inte sagt att hyr-upplevelsen i Schweiz kan vara bättre. Det är ju litet mer som hemma. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Offpist-långwekend i Alperna – var?
Tillbaka
Topp