Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Offpist-långwekend i Alperna – var?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ivo del Scandi" data-source="post: 1321556" data-attributes="member: 166682"><p>Italien får generellt sett mindre snö jämfört med norr om "main ridge".</p><p>Champoluc -Gressoney - Alagna ligger i nederbörskugga från alla väderstreck.</p><p></p><p>Macugnaga ligger inte lika "skyddat" och hamnar ofta på WE powders topplista över störst snöfall (se [USER=15720]@Hawk100[/USER] s fil här ovan).</p><p></p><p>När det gäller hyrbil från Munchen:</p><p>Jag vara där förra veckan och de hävdade att det skulle kosta 150 euro extra att åka in i Österrike (försäkring). jag bluffade och åkte in i Österrike ändå.</p><p>Nu kom en faktura på straffavgift på 600e från hyrfirman för att de registrerat att bilen passerat Österrike.</p><p></p><p>ps snökedjor ingår alltid hos Italienska biluthyrare (när jag var i Macugnaga behövdes de den sista kilometern)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ivo del Scandi, post: 1321556, member: 166682"] Italien får generellt sett mindre snö jämfört med norr om "main ridge". Champoluc -Gressoney - Alagna ligger i nederbörskugga från alla väderstreck. Macugnaga ligger inte lika "skyddat" och hamnar ofta på WE powders topplista över störst snöfall (se [USER=15720]@Hawk100[/USER] s fil här ovan). När det gäller hyrbil från Munchen: Jag vara där förra veckan och de hävdade att det skulle kosta 150 euro extra att åka in i Österrike (försäkring). jag bluffade och åkte in i Österrike ändå. Nu kom en faktura på straffavgift på 600e från hyrfirman för att de registrerat att bilen passerat Österrike. ps snökedjor ingår alltid hos Italienska biluthyrare (när jag var i Macugnaga behövdes de den sista kilometern) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Offpist-långwekend i Alperna – var?
Tillbaka
Topp