Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Offpist Norge
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TheSweetSpot" data-source="post: 1313792" data-attributes="member: 118560"><p>Jag skulle säga att det inte finns något direkt svar på din fråga. Det handlar alltid om hur vädret har varit i det senaste. Det kan komma kopiösa mängder med snö i de västra områdena, t.ex. Røldal, men där kan det också bli varmt och allt sjunker ihop sätter sig. På samma sätt kan det komma fin snö på Gaustatoppen, men där blåser det ofta vilket gör att om det har blåst så ligger väldigt lite snö kvar på fjället. Jag har haft fantastisk liftburen offpist i Hemsedal (där min bild är tagen) men vi hade "perfect storm" tur och lyckades pricka in en långhelg efter att det hade snöat 40-50 cm och varit 8-10 minusgrader. </p><p>Jag har själv aldrig varit uppe i Stranda, men jag har några vänner som alltid brukade tala för Stranda. </p><p>Vilken tid på året är det du tänker? Om det är senare (april och maj) så är även Jotunheimen/Hurrungane ett alternativ så snart vägarna har öppnat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TheSweetSpot, post: 1313792, member: 118560"] Jag skulle säga att det inte finns något direkt svar på din fråga. Det handlar alltid om hur vädret har varit i det senaste. Det kan komma kopiösa mängder med snö i de västra områdena, t.ex. Røldal, men där kan det också bli varmt och allt sjunker ihop sätter sig. På samma sätt kan det komma fin snö på Gaustatoppen, men där blåser det ofta vilket gör att om det har blåst så ligger väldigt lite snö kvar på fjället. Jag har haft fantastisk liftburen offpist i Hemsedal (där min bild är tagen) men vi hade "perfect storm" tur och lyckades pricka in en långhelg efter att det hade snöat 40-50 cm och varit 8-10 minusgrader. Jag har själv aldrig varit uppe i Stranda, men jag har några vänner som alltid brukade tala för Stranda. Vilken tid på året är det du tänker? Om det är senare (april och maj) så är även Jotunheimen/Hurrungane ett alternativ så snart vägarna har öppnat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Offpist Norge
Tillbaka
Topp