Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Offpist Rygga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 1042072" data-attributes="member: 40123"><p>Har själv haft Dakine sequenze,,,bra om du bara skall fota,,,annars för på tok för liten om du skall ha med lavinutrustning, extra hanskar etc,,, </p><p>Dock så är Dakine guide (40L) med dakines kamerablock en bra kombo.</p><p>Hur som så när jag fottat och åk åkt med kompisar så skulle jag föredra en mindre kameraväska som jag då fäster på i remmarna på ryggan så kameraväskan hänger på bröstet. Det gör att du snabbt får upp kameran och slipper ta av ryggan. Samt att om du skulle falla (om man vill bränna på mellan fottande med kompisanra) så är kameran mer skyddad på bröstet än på ryggen. </p><p>Den kameraväskan jag då har på bröstet är en sådan som gör att jag har min Nikon med ett 50-150objektiv,,, t.ex. lowpro har en rad olika varianter <a href="http://www.lowepro.com/toploaderpro." target="_blank">http://www.lowepro.com/toploaderpro.</a> Det extra objektivet har du i ryggan löst i det original skyll som dom brukar ligga i (skumgummi eller typ av frigolit).</p><p>ps. sen är risken betydligt mindre att få snö på kameran om du hämtar den från bröstet, än att du skall lägga ner ryggan på marken och trixa upp kameran,,,,utan att tappa ngt eller få snö på det...</p><p></p><p>Lycka till...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 1042072, member: 40123"] Har själv haft Dakine sequenze,,,bra om du bara skall fota,,,annars för på tok för liten om du skall ha med lavinutrustning, extra hanskar etc,,, Dock så är Dakine guide (40L) med dakines kamerablock en bra kombo. Hur som så när jag fottat och åk åkt med kompisar så skulle jag föredra en mindre kameraväska som jag då fäster på i remmarna på ryggan så kameraväskan hänger på bröstet. Det gör att du snabbt får upp kameran och slipper ta av ryggan. Samt att om du skulle falla (om man vill bränna på mellan fottande med kompisanra) så är kameran mer skyddad på bröstet än på ryggen. Den kameraväskan jag då har på bröstet är en sådan som gör att jag har min Nikon med ett 50-150objektiv,,, t.ex. lowpro har en rad olika varianter [URL]http://www.lowepro.com/toploaderpro.[/URL] Det extra objektivet har du i ryggan löst i det original skyll som dom brukar ligga i (skumgummi eller typ av frigolit). ps. sen är risken betydligt mindre att få snö på kameran om du hämtar den från bröstet, än att du skall lägga ner ryggan på marken och trixa upp kameran,,,,utan att tappa ngt eller få snö på det... Lycka till... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Offpist Rygga
Tillbaka
Topp