Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Offpist snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 952981" data-attributes="member: 28391"><p>Jag tror att Birdman är hur bra som helst för offpiståkning.</p><p></p><p>Generellt om du är ute efter en offpistbräda så tycker jag att en bräda med tapering, dvs att nosen är bredare än tailen, och setback på stancet är att föredra. </p><p></p><p>Jag har åkt mycket på Lib-Techs föregångare till Birdman, Mullet, i längderna 165 och 172 och mycket på Smokin Snowboards motsvarighet Pinner i längden 162 och tycker att offpistegenskaperna hos dessa brädor är överlägsna en bräda som har samma bredd i nos och tail. Du får ett mycket bättre flyt i snön och brädan svänger otroligt kvickt.</p><p></p><p>Både Libs Mullet och Smokins Pinner fungerar utmärkt till snabb körning i pist också. Däremot känns Birdman som en mer renodlad puderbräda, men jag har inte testat den så jag kan inte säga säkert.</p><p></p><p>Min absoluta favoritbräda av dessa är faktiskt Lib-Tech Mullet 165 från -07. Den hade vanlig camber men tack vare den taperade formen och att nosen var betydligt längre och bredare än nosen så var offpistegenskaperna fantastiska.</p><p></p><p>De sista två vintrarna har jag av förklarliga skäl kört Smokin Pinner. Till en början var jag väldigt tveksam till längden, 162, men jag blev överraskad och måste säga att den funkar grymt bra för mig som i vanliga fall kör brädor mellan 166 och 182 och jag är 187 och väger drygt 90 kg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 952981, member: 28391"] Jag tror att Birdman är hur bra som helst för offpiståkning. Generellt om du är ute efter en offpistbräda så tycker jag att en bräda med tapering, dvs att nosen är bredare än tailen, och setback på stancet är att föredra. Jag har åkt mycket på Lib-Techs föregångare till Birdman, Mullet, i längderna 165 och 172 och mycket på Smokin Snowboards motsvarighet Pinner i längden 162 och tycker att offpistegenskaperna hos dessa brädor är överlägsna en bräda som har samma bredd i nos och tail. Du får ett mycket bättre flyt i snön och brädan svänger otroligt kvickt. Både Libs Mullet och Smokins Pinner fungerar utmärkt till snabb körning i pist också. Däremot känns Birdman som en mer renodlad puderbräda, men jag har inte testat den så jag kan inte säga säkert. Min absoluta favoritbräda av dessa är faktiskt Lib-Tech Mullet 165 från -07. Den hade vanlig camber men tack vare den taperade formen och att nosen var betydligt längre och bredare än nosen så var offpistegenskaperna fantastiska. De sista två vintrarna har jag av förklarliga skäl kört Smokin Pinner. Till en början var jag väldigt tveksam till längden, 162, men jag blev överraskad och måste säga att den funkar grymt bra för mig som i vanliga fall kör brädor mellan 166 och 182 och jag är 187 och väger drygt 90 kg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Offpist snowboard?
Tillbaka
Topp