Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Offpist snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 953987" data-attributes="member: 64225"><p>Svar till halva tråden:</p><p></p><p>Dough, är inte Birdman att betrakta som en återupplivning av gamla Doughboy och Grocer mer än en ersättning till Mulleten?</p><p></p><p>Har en gammal Mullet (alltså med vanlig camber), den är inte världens mest lättåkta bräda eller rättare sagt så behöver du se till att du står rätt i stancen på den men när du fått till det så är det en sjuuuukt kul bräda i pudret och med magnetraction så är den bra i pisten också men när du byter till en annan bräda så inser man att den är lite tungrodd ändå den där Mulleten. Pinnern är ju i princip exakt samma konstruktion (något mindre taper om jag har rätt) som Mulleten, med magnetraction och rocker. Rockern borde göra brädan mer lekfull i pisten men är bara en teori från mig då jag inte testat den.</p><p></p><p>Andra alternativ i samma kategori (ovanliga brädor detta och nog bara Pinnern och Voelkl som är lätt få tag på i europa) Prior Khyber, Venture Odin, Unity the Whale, Voelk Selecta och Jones Hovercraft men föruton Pinnern, Odin och Khybern så har ju alla de andra puderkanal bakåt så switchåkningen blir nog svårt. Notera också att de flesta av dessa är ganska bred i midjan, att tänka på om man har små fötter. Stor taper (mullet, pinner) gör att du kan droppa lite i storlek men jag skulle inte rekommendera det. Visstja Burton Fish är ju också ett alternativ.</p><p></p><p>Åkte slut på en Never Summer F1 förra året och jag har aldrig hört någon som är missnöjd med en NS. F1an är en skitkul freeridebräda, flyter bra i pudret men den är inte lika rolig och surfig som min Mullet i pudret men F1an kan du åka på mest hela tiden även om den såklart inte känner sig hemma i parken. Mulleten tar man mest ut specifika dagar. Mellan F1 och Heritage skulle jag välja F1an (samma flex enligt NS själva) men om du vill ha mer lek än F1, kolla på SL eller Proto, till nästa år kommer också en ny allmountainmodell kallad Cobra</p><p></p><p>Never Summers motsvarighet till Mullet etc heter Summit (också sällsynt på denna sida pölen). Jag skulle välja en Summit eller en Pinner eller om man får tag i en begagnad Mullet, men det är bara jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 953987, member: 64225"] Svar till halva tråden: Dough, är inte Birdman att betrakta som en återupplivning av gamla Doughboy och Grocer mer än en ersättning till Mulleten? Har en gammal Mullet (alltså med vanlig camber), den är inte världens mest lättåkta bräda eller rättare sagt så behöver du se till att du står rätt i stancen på den men när du fått till det så är det en sjuuuukt kul bräda i pudret och med magnetraction så är den bra i pisten också men när du byter till en annan bräda så inser man att den är lite tungrodd ändå den där Mulleten. Pinnern är ju i princip exakt samma konstruktion (något mindre taper om jag har rätt) som Mulleten, med magnetraction och rocker. Rockern borde göra brädan mer lekfull i pisten men är bara en teori från mig då jag inte testat den. Andra alternativ i samma kategori (ovanliga brädor detta och nog bara Pinnern och Voelkl som är lätt få tag på i europa) Prior Khyber, Venture Odin, Unity the Whale, Voelk Selecta och Jones Hovercraft men föruton Pinnern, Odin och Khybern så har ju alla de andra puderkanal bakåt så switchåkningen blir nog svårt. Notera också att de flesta av dessa är ganska bred i midjan, att tänka på om man har små fötter. Stor taper (mullet, pinner) gör att du kan droppa lite i storlek men jag skulle inte rekommendera det. Visstja Burton Fish är ju också ett alternativ. Åkte slut på en Never Summer F1 förra året och jag har aldrig hört någon som är missnöjd med en NS. F1an är en skitkul freeridebräda, flyter bra i pudret men den är inte lika rolig och surfig som min Mullet i pudret men F1an kan du åka på mest hela tiden även om den såklart inte känner sig hemma i parken. Mulleten tar man mest ut specifika dagar. Mellan F1 och Heritage skulle jag välja F1an (samma flex enligt NS själva) men om du vill ha mer lek än F1, kolla på SL eller Proto, till nästa år kommer också en ny allmountainmodell kallad Cobra Never Summers motsvarighet till Mullet etc heter Summit (också sällsynt på denna sida pölen). Jag skulle välja en Summit eller en Pinner eller om man får tag i en begagnad Mullet, men det är bara jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Offpist snowboard?
Tillbaka
Topp