Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Offpist utan sändare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AlinaBergmark" data-source="post: 41325" data-attributes="member: 13916"><p>En fråga som är minst lika viktig är väl om de som åker med transiver även har med sig spade och sond. Att veta vart en människa ligger men att inte att kunna gräva fram honom/henne är ju ingen hitt. </p><p>Jag tycker att det finns för mycket folk som åker offpist, men som inte har någon som helst respekt för naturens krafter och det oberoende om de har transiver på sig eller inte och jag tror att utbildning innom det här området skulle kunna rädda mer liv än en transiver. Att lära sig hur snö fungerar och beter sig vid olika underlag, slutningar och olika väder.</p><p>Man ska absolut inte stoppa människor från att åka offpist, men man får inte glömma att ge dem mer kunskap.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AlinaBergmark, post: 41325, member: 13916"] En fråga som är minst lika viktig är väl om de som åker med transiver även har med sig spade och sond. Att veta vart en människa ligger men att inte att kunna gräva fram honom/henne är ju ingen hitt. Jag tycker att det finns för mycket folk som åker offpist, men som inte har någon som helst respekt för naturens krafter och det oberoende om de har transiver på sig eller inte och jag tror att utbildning innom det här området skulle kunna rädda mer liv än en transiver. Att lära sig hur snö fungerar och beter sig vid olika underlag, slutningar och olika väder. Man ska absolut inte stoppa människor från att åka offpist, men man får inte glömma att ge dem mer kunskap. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Offpist utan sändare
Tillbaka
Topp