Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan_Ax" data-source="post: 16099" data-attributes="member: 14195"><p>Oki grabbar en del saker tänker jag hålla för mig själv men jag kan väl säga så här;på grund utav bergets utforming och de i närheten så finns det ställen där snön gärna landar när det blåser och det gör det hela tiden i åre. Bergen runtomkring biladr vindpassager som i sin tur för med sig stora mängder snö som hamnar i "osynliga drivor" dessa fylls med meter puder efter ett snöfall! Var dessa ligger får ni klura ut ajälva!</p><p></p><p>Annars e tyskhuvudet att rekommendera (tegegjäll) kättra högst upp och åk ner där det ser så jävla cp brant ut och om du undrarr om det e skidspår du ser. Där hamnar det gärna snö som ger dig sköna dunk efter hopp från Klippor/sluttningar. Efter så följer snörik skog, som ibland kan få vara orörd i veckor!</p><p></p><p>Leta er ut långt på fjället, långt! ställen som na inte ser från liften! där åker ingen förutom jag och en skara utvalda åkare som uppskattar en ordentlig hike.</p><p></p><p>för att citera en bonde på Skoter: "vad faan skidsystemet ligger ju milavägs härifrån"</p><p></p><p>Ett tips e också att åka ovanför björnens alla backar. Det ser ut från liften och det e det oxå. Rälkna med att få hika i 10 minuter.</p><p></p><p></p><p>Annars tycker jag att det e kul att läsa här i forumet och se hur folk hittar på namn på berget som de inte vet vad det heter. Skitkul tack för den skratt attacken</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan_Ax, post: 16099, member: 14195"] Oki grabbar en del saker tänker jag hålla för mig själv men jag kan väl säga så här;på grund utav bergets utforming och de i närheten så finns det ställen där snön gärna landar när det blåser och det gör det hela tiden i åre. Bergen runtomkring biladr vindpassager som i sin tur för med sig stora mängder snö som hamnar i "osynliga drivor" dessa fylls med meter puder efter ett snöfall! Var dessa ligger får ni klura ut ajälva! Annars e tyskhuvudet att rekommendera (tegegjäll) kättra högst upp och åk ner där det ser så jävla cp brant ut och om du undrarr om det e skidspår du ser. Där hamnar det gärna snö som ger dig sköna dunk efter hopp från Klippor/sluttningar. Efter så följer snörik skog, som ibland kan få vara orörd i veckor! Leta er ut långt på fjället, långt! ställen som na inte ser från liften! där åker ingen förutom jag och en skara utvalda åkare som uppskattar en ordentlig hike. för att citera en bonde på Skoter: "vad faan skidsystemet ligger ju milavägs härifrån" Ett tips e också att åka ovanför björnens alla backar. Det ser ut från liften och det e det oxå. Rälkna med att få hika i 10 minuter. Annars tycker jag att det e kul att läsa här i forumet och se hur folk hittar på namn på berget som de inte vet vad det heter. Skitkul tack för den skratt attacken [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Offpist
Tillbaka
Topp