Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vinter-Paul" data-source="post: 603548" data-attributes="member: 92683"><p>Jag har en känsla av att många svenskar inte är berädda att knata särskilt långt för att hitta puder, kanske för att de inte vet var det finns och inte orkar knata i onödan. </p><p></p><p>Skidbestigningskulturen (då hamnar vi kanske under 100 mm i midjan...) är förhållandevis liten i Sverige om man kollar på vilka möjligheter som finns.</p><p></p><p>Även liftnära offpist är knepigt i den mån att den kan behöva rekas innan man släpper på. I Björkliden i bäckravinen vid rakkasliften till exempel åkte vi första gången försiktigt ner, kollade bakåt på var det fanns bra linjerna att köra. När vi några minuter senare skulle köra på hade några följt våra spår och kört upp mycket så det fina åket uteblev den gången. Svenskar tror jag har ofta, jag själv också, en tendens att följa spår i tron av att det leder till något bra. (bäckravinen vid rakkas blev aldrig ordentligt körd då följande snöfall var ett halvmetersdump som fick oss söka ner fallhöjd i pudret.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vinter-Paul, post: 603548, member: 92683"] Jag har en känsla av att många svenskar inte är berädda att knata särskilt långt för att hitta puder, kanske för att de inte vet var det finns och inte orkar knata i onödan. Skidbestigningskulturen (då hamnar vi kanske under 100 mm i midjan...) är förhållandevis liten i Sverige om man kollar på vilka möjligheter som finns. Även liftnära offpist är knepigt i den mån att den kan behöva rekas innan man släpper på. I Björkliden i bäckravinen vid rakkasliften till exempel åkte vi första gången försiktigt ner, kollade bakåt på var det fanns bra linjerna att köra. När vi några minuter senare skulle köra på hade några följt våra spår och kört upp mycket så det fina åket uteblev den gången. Svenskar tror jag har ofta, jag själv också, en tendens att följa spår i tron av att det leder till något bra. (bäckravinen vid rakkas blev aldrig ordentligt körd då följande snöfall var ett halvmetersdump som fick oss söka ner fallhöjd i pudret.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Offpist
Tillbaka
Topp