Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpiståkning Randonnébindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 576905" data-attributes="member: 36230"><p>Till bjanne</p><p></p><p>Japp det har jag. Men Jag sa mina åsikter,det är okej att ha andra.</p><p>Ja hävstångseffekten blir säkert bättre med ett par duke än med dynafit som du säger kan vara bra vid hårt före. </p><p>Vill du ha en skida som är bra i hårt före ska du inte kanske ha ett par fetingar som turskida dock. Då såna fetingar väger lite väl mycket för att tura med. Så då bör du titta på mer lämplig utr. Där har du rätt. Kanske ska ha ett par smalare skidor som funkar för hårt före och inga fetingar då. Jag skulle inte direkt rekommendera Line Profet 130 med dynafit bindning. Men kanske inte skulle ha ett par sådana för tura med överhuvudtaget då dessa är mer styvare å tyngre. Bör ha en alpinbindning till ett par sådana.</p><p></p><p>Dynafit vertical ft 12 funkar jättebra till dropp, hopp och all möjlig påfrestning en bindning kan utsättas för. Men kan gå sönder precis som alla typer avbindningar.</p><p>Jag anser att dynafit bindningen är bättre än de flesta andra bindn på att inte lösa ut i tid och otid. Som sagt styrkan ligger på inställningarna på dynafit. Kan ställa in dem så de aldrig löser ut eller väldigt lätt för att lösa ut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 576905, member: 36230"] Till bjanne Japp det har jag. Men Jag sa mina åsikter,det är okej att ha andra. Ja hävstångseffekten blir säkert bättre med ett par duke än med dynafit som du säger kan vara bra vid hårt före. Vill du ha en skida som är bra i hårt före ska du inte kanske ha ett par fetingar som turskida dock. Då såna fetingar väger lite väl mycket för att tura med. Så då bör du titta på mer lämplig utr. Där har du rätt. Kanske ska ha ett par smalare skidor som funkar för hårt före och inga fetingar då. Jag skulle inte direkt rekommendera Line Profet 130 med dynafit bindning. Men kanske inte skulle ha ett par sådana för tura med överhuvudtaget då dessa är mer styvare å tyngre. Bör ha en alpinbindning till ett par sådana. Dynafit vertical ft 12 funkar jättebra till dropp, hopp och all möjlig påfrestning en bindning kan utsättas för. Men kan gå sönder precis som alla typer avbindningar. Jag anser att dynafit bindningen är bättre än de flesta andra bindn på att inte lösa ut i tid och otid. Som sagt styrkan ligger på inställningarna på dynafit. Kan ställa in dem så de aldrig löser ut eller väldigt lätt för att lösa ut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpiståkning Randonnébindning
Tillbaka
Topp