Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida för Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr-telemark" data-source="post: 873168" data-attributes="member: 44806"><p>Yep. Megawatt är grym. En av mina favoritskidor, men man tappar onekligen lite hanterbarhet i pist jämfört med en 110-skida. Jag skulle själv klara mig på 125 eller mer som enda skida men jag skulle inte utan vidare rekommendera det till någon som inte har vana vid riktigt feta lagg.</p><p>Inställningen att aldrig köra en skida under 120 igen är något man mognar fram till, inte något som ska stressas fram. Jag har i princip inte kört en skida under 108mm sedan 2005 annat än i testsammanhang men kommer eventuellt att gå ner till 100mm och 15 meter radie som smalaste skida nästa år. Det finns en dimension till där som man missar om man alltid slajdar omkring på superfetingar och det kan vara kul som omväxling.</p><p>För Sverige-åkning är 110 ruggigt allround.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr-telemark, post: 873168, member: 44806"] Yep. Megawatt är grym. En av mina favoritskidor, men man tappar onekligen lite hanterbarhet i pist jämfört med en 110-skida. Jag skulle själv klara mig på 125 eller mer som enda skida men jag skulle inte utan vidare rekommendera det till någon som inte har vana vid riktigt feta lagg. Inställningen att aldrig köra en skida under 120 igen är något man mognar fram till, inte något som ska stressas fram. Jag har i princip inte kört en skida under 108mm sedan 2005 annat än i testsammanhang men kommer eventuellt att gå ner till 100mm och 15 meter radie som smalaste skida nästa år. Det finns en dimension till där som man missar om man alltid slajdar omkring på superfetingar och det kan vara kul som omväxling. För Sverige-åkning är 110 ruggigt allround. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida för Sverige
Tillbaka
Topp