Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida för Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 873906" data-attributes="member: 13863"><p>Vissa skidor kräver fart och aktiv åkning för att komma till sin rätt, jag uppfattar det som Howitzern är denna typ av skida. Detta behöver inte alls vara negativt, tvärtom, sannolikt är Howitzern en märkbart vassare och exaktare skida i pisten och på hårt underlag än Sidestashen, men mindre förlåtande ... (?)</p><p></p><p>Sidestashen levererar också med aktiv körning i hög fart men är häpnadsväckande följsam och förlåtande även i lägre hastigheter och på sladd. Dvs. en av de stora fördelarna jag ser med Sidestashen är att det är du som åkare som styr den och inte tvärtom. En mycket trevlig egenskap hos en skida när reflexerna i benmusklerna framåt eftermiddagen inte längre är reptilsnabba.</p><p></p><p>Så här har jag skrivit i min recension:</p><p><em>Sidestashen kan uppfattas som lätt karaktärslös jämfört med vissa specialkonstruktioner men det ger dig fördelen att det är du som styr skidan och inte tvärtom. En skida som inte är bäst på något men ett säkert val för dig som inte vet vad du möter för snö på andra sidan ...</em></p><p></p><p>När det gäller Howitzerns egenskaper kan jag vara fel ute ... är jag?</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Om bindningen sitter monterad är det ju bara att testa först ... om du bakmonterar direkt får du ju aldrig veta hur frammonteringen känns! DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 873906, member: 13863"] Vissa skidor kräver fart och aktiv åkning för att komma till sin rätt, jag uppfattar det som Howitzern är denna typ av skida. Detta behöver inte alls vara negativt, tvärtom, sannolikt är Howitzern en märkbart vassare och exaktare skida i pisten och på hårt underlag än Sidestashen, men mindre förlåtande ... (?) Sidestashen levererar också med aktiv körning i hög fart men är häpnadsväckande följsam och förlåtande även i lägre hastigheter och på sladd. Dvs. en av de stora fördelarna jag ser med Sidestashen är att det är du som åkare som styr den och inte tvärtom. En mycket trevlig egenskap hos en skida när reflexerna i benmusklerna framåt eftermiddagen inte längre är reptilsnabba. Så här har jag skrivit i min recension: [i]Sidestashen kan uppfattas som lätt karaktärslös jämfört med vissa specialkonstruktioner men det ger dig fördelen att det är du som styr skidan och inte tvärtom. En skida som inte är bäst på något men ett säkert val för dig som inte vet vad du möter för snö på andra sidan ...[/i] När det gäller Howitzerns egenskaper kan jag vara fel ute ... är jag? /MM PS! Om bindningen sitter monterad är det ju bara att testa först ... om du bakmonterar direkt får du ju aldrig veta hur frammonteringen känns! DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida för Sverige
Tillbaka
Topp