Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida för Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ersbo" data-source="post: 875267"><p>Nu har jag testat Howitzern i Bydalen. Det blev inte jättemycket åkning men hittills har dom varit ett par helt fantastiska skidor. De är stabila och det är lätt att våga stå på när man åker på dem, de skär inte ner i snön och beter sig lugnt i uppkörd snö. De fungerar även bra i mjuk pist och där märkte jag inte av bredden. Skidorna tycker däremot inte om att åka sakta, då känns de tröga och tråkiga. Hittills har jag bara åkt Howitzern i slask och i mjuk pist, jag vet alltså inte hur beter sig i puder, på hårt underlag eller på toppturer.</p><p></p><p>Mina skidor är standardmonterade för pjäxor med storleken 29,5, jag har ställt om bindningen så att den passar mina pjäxor (storlek 27,5). Jag åker alltså med en lätt frammonterad bindning. Än så länge har jag inte märkt av det men jag får se om jag ska montera om dem nästa vinter när jag provat åka i lite puder.</p><p></p><p>Jag kan inte prata om Howitzern utan att nämna grafiken. De är bland de snyggaste skidor jag någonsin sett. Mina skidor har designen Sunset on Risa och de ser, som sagt, helt fantastiska ut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ersbo, post: 875267"] Nu har jag testat Howitzern i Bydalen. Det blev inte jättemycket åkning men hittills har dom varit ett par helt fantastiska skidor. De är stabila och det är lätt att våga stå på när man åker på dem, de skär inte ner i snön och beter sig lugnt i uppkörd snö. De fungerar även bra i mjuk pist och där märkte jag inte av bredden. Skidorna tycker däremot inte om att åka sakta, då känns de tröga och tråkiga. Hittills har jag bara åkt Howitzern i slask och i mjuk pist, jag vet alltså inte hur beter sig i puder, på hårt underlag eller på toppturer. Mina skidor är standardmonterade för pjäxor med storleken 29,5, jag har ställt om bindningen så att den passar mina pjäxor (storlek 27,5). Jag åker alltså med en lätt frammonterad bindning. Än så länge har jag inte märkt av det men jag får se om jag ska montera om dem nästa vinter när jag provat åka i lite puder. Jag kan inte prata om Howitzern utan att nämna grafiken. De är bland de snyggaste skidor jag någonsin sett. Mina skidor har designen Sunset on Risa och de ser, som sagt, helt fantastiska ut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida för Sverige
Tillbaka
Topp