Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida för uppkörd skräpsnö, skare, pucklar, skog och korta turer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 998061" data-attributes="member: 40931"><p>Ingen kommer kunna berätta för dig vilken skida som är din specifika drömskida. Det låter som du har rätt bra koll, så du själv vet nog bäst vad du kommer gilla. Dessutom så kan man åka på det mesta efter några dagars inåkning så länge man håller sig ifrån ytterligheterna i spektrat, dvs ingen full RR, överdrivet smal eller bred, nudelmjuk eller stenhård skida. De flesta moderna skidor i det segment du nämner idag är kompetenta och om det står nordica, black crows eller down skis på loggan är mindre betydelsefullt.</p><p></p><p>Från blizzards skidor skulle jag nog kollat på gunsmoke före de andra, mer allround, speciellt då du skriver att du har måttligt god teknik och styrka. Godståg som katana och blizzards styva skidor är visserligen mkt mer stabila än skidorna du har nu men kräver också mycket mer av dig för att komma till liv.</p><p></p><p>EDIT: det jag försöker säga är alltså att du vet redan vad du vill ha, så köp nån valfri skida i segmentet som du hittar bra pris på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 998061, member: 40931"] Ingen kommer kunna berätta för dig vilken skida som är din specifika drömskida. Det låter som du har rätt bra koll, så du själv vet nog bäst vad du kommer gilla. Dessutom så kan man åka på det mesta efter några dagars inåkning så länge man håller sig ifrån ytterligheterna i spektrat, dvs ingen full RR, överdrivet smal eller bred, nudelmjuk eller stenhård skida. De flesta moderna skidor i det segment du nämner idag är kompetenta och om det står nordica, black crows eller down skis på loggan är mindre betydelsefullt. Från blizzards skidor skulle jag nog kollat på gunsmoke före de andra, mer allround, speciellt då du skriver att du har måttligt god teknik och styrka. Godståg som katana och blizzards styva skidor är visserligen mkt mer stabila än skidorna du har nu men kräver också mycket mer av dig för att komma till liv. EDIT: det jag försöker säga är alltså att du vet redan vad du vill ha, så köp nån valfri skida i segmentet som du hittar bra pris på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida för uppkörd skräpsnö, skare, pucklar, skog och korta turer
Tillbaka
Topp