Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida - Lekful & stabil?!?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1147097" data-attributes="member: 12152"><p>Gillar du lite mer centrerad montering eller vill du står mer traditionellt? Om du gillar en montering på runt -5 är mina favoriter nya Völkl Revolt och Opinion Reload 108. Revolten då som ett bredare alternativ. </p><p></p><p>Blizzard Rustler 11 är en skida som passar den som vill stå mer traditionellt och vill märka skidorna under fötterna. Jag personligen tycker den är ganska tråkig, men den gör sitt jobb riktigt bra. Men lekfull? Njaaa, det beror verkligen på vad man jämför med. Visst är den lekfullare än en full on charger som typ good old Cochise och skidor ur den skolan, men det är fortfarande en skida som i relation till marknaden som helhet är betydligt mer åt trygg och stabil än lekfullhet. </p><p></p><p>Ogso Spencer 110 är en outsider som jag gillade vid test under vårvintern. Rejält med rocker i en ganska bastant konstruktion. Väldigt trevlig och stabil i grunden, men lekfull och svängig när man vill svänga tack vare rockern. Även trygg i skitsnö och äkta rocker-servostyrning när snön stretar emot i form av skare och vindpack. Jag tyckte den var lite för tung för min smak med runt 2400 gram i 18x, men ändå ett givet tips i den här frågeställningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1147097, member: 12152"] Gillar du lite mer centrerad montering eller vill du står mer traditionellt? Om du gillar en montering på runt -5 är mina favoriter nya Völkl Revolt och Opinion Reload 108. Revolten då som ett bredare alternativ. Blizzard Rustler 11 är en skida som passar den som vill stå mer traditionellt och vill märka skidorna under fötterna. Jag personligen tycker den är ganska tråkig, men den gör sitt jobb riktigt bra. Men lekfull? Njaaa, det beror verkligen på vad man jämför med. Visst är den lekfullare än en full on charger som typ good old Cochise och skidor ur den skolan, men det är fortfarande en skida som i relation till marknaden som helhet är betydligt mer åt trygg och stabil än lekfullhet. Ogso Spencer 110 är en outsider som jag gillade vid test under vårvintern. Rejält med rocker i en ganska bastant konstruktion. Väldigt trevlig och stabil i grunden, men lekfull och svängig när man vill svänga tack vare rockern. Även trygg i skitsnö och äkta rocker-servostyrning när snön stretar emot i form av skare och vindpack. Jag tyckte den var lite för tung för min smak med runt 2400 gram i 18x, men ändå ett givet tips i den här frågeställningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida - Lekful & stabil?!?!
Tillbaka
Topp