Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida till en tjej, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sofe" data-source="post: 973471" data-attributes="member: 29045"><p>Jag körde i vintras på Rockette 115 i längden 170. </p><p>Är 170 cm lång själv och väger 62. Tycker den var en grym skida som trots sin korta längd (hade rejält med nojja på det i början) var riktigt härlig och stabil även i högre farter och på hårt men brant underlag ( vindpinat på svartberget i åre..) Den korta längden gjorde att jag kunde bränna på i tight skogsåkning utan att behöva slita på mina krafter med att forcera runt skidor som det lätt blir när de blir längre och tyngre. Samtidigt gjorde bredden att jag fick flytkraft och inte sjönk igenom i djupt japanpuder :o) Tror det kan vara ett bra tips för dig! </p><p></p><p>Annars så provkörde jag Völkl Kiku i 176 (?) i vintras och tyckte den gick grymt och var både lätt och stabil. Eventuellt kommer jag uppgradera till ett par Rocker2 108 till vintern med tour bindning på. Tror dock inte det kommer vara någon större skillnad i flytkraft på dessa och det blir nog bara jobbigare för benen i slutändan.. </p><p></p><p>Hoppas det hjälper lite i skidvalet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sofe, post: 973471, member: 29045"] Jag körde i vintras på Rockette 115 i längden 170. Är 170 cm lång själv och väger 62. Tycker den var en grym skida som trots sin korta längd (hade rejält med nojja på det i början) var riktigt härlig och stabil även i högre farter och på hårt men brant underlag ( vindpinat på svartberget i åre..) Den korta längden gjorde att jag kunde bränna på i tight skogsåkning utan att behöva slita på mina krafter med att forcera runt skidor som det lätt blir när de blir längre och tyngre. Samtidigt gjorde bredden att jag fick flytkraft och inte sjönk igenom i djupt japanpuder :o) Tror det kan vara ett bra tips för dig! Annars så provkörde jag Völkl Kiku i 176 (?) i vintras och tyckte den gick grymt och var både lätt och stabil. Eventuellt kommer jag uppgradera till ett par Rocker2 108 till vintern med tour bindning på. Tror dock inte det kommer vara någon större skillnad i flytkraft på dessa och det blir nog bara jobbigare för benen i slutändan.. Hoppas det hjälper lite i skidvalet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida till en tjej, hjälp!
Tillbaka
Topp