Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida till en tjej, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 973537" data-attributes="member: 33485"><p>Stämmer bra, man hob så är man.</p><p>Ja, skidan var ju styvare än mina NT, galet mkt styvare tom, stackars Hanna att åka runt på de bestarna en säsong, åkningen ser "lite" mindre ansträngd ut med andra skidor :lol:</p><p></p><p>OP:</p><p>Vi har ganska lika kroppshyddor du och jag, är också 170 lång men har nog ca 5kg högre vikt än dig. Skidor jag har gillat skarpt och jag tror kan vara bra kandidater är:</p><p>Night Train 181 (är väl 178 nu?)</p><p>Rock Star 178</p><p></p><p>De är rätt så lika i känslan, NT är 5 mm bredare under foten, RS kortare radie och lite roligare skapa g-krafter med medans NT är lite tryggare i höga hastigheter på blandad ickeperfekt snö. RS känns lite bekvämare baklänges men jag är osäker på det är för att jag blivit säkrare på det, om det är för att den var/är lite mindre och smidigare än NT'n jag hade (09/10 modellen) eller för att den faktiskt är det.</p><p></p><p>Båda skidorna är riktigt bra, välbalanserade, lekfulla, lättsnurrade och i mitt tycke, inte för lite dämpade. NT kräver lite mer kraft medans RS inte är fullt lika stabil i stöksnö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 973537, member: 33485"] Stämmer bra, man hob så är man. Ja, skidan var ju styvare än mina NT, galet mkt styvare tom, stackars Hanna att åka runt på de bestarna en säsong, åkningen ser "lite" mindre ansträngd ut med andra skidor :lol: OP: Vi har ganska lika kroppshyddor du och jag, är också 170 lång men har nog ca 5kg högre vikt än dig. Skidor jag har gillat skarpt och jag tror kan vara bra kandidater är: Night Train 181 (är väl 178 nu?) Rock Star 178 De är rätt så lika i känslan, NT är 5 mm bredare under foten, RS kortare radie och lite roligare skapa g-krafter med medans NT är lite tryggare i höga hastigheter på blandad ickeperfekt snö. RS känns lite bekvämare baklänges men jag är osäker på det är för att jag blivit säkrare på det, om det är för att den var/är lite mindre och smidigare än NT'n jag hade (09/10 modellen) eller för att den faktiskt är det. Båda skidorna är riktigt bra, välbalanserade, lekfulla, lättsnurrade och i mitt tycke, inte för lite dämpade. NT kräver lite mer kraft medans RS inte är fullt lika stabil i stöksnö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida till en tjej, hjälp!
Tillbaka
Topp