Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida till gammal pisträv?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gamlingen" data-source="post: 936513" data-attributes="member: 90325"><p>Du kan hälsa farsan från mig och säga att breda skidor med stor radie inte är ett problem, snarare ett njutningsmedel. Jag är 58, 185, 95 och har åkt hela livet, säsongat i fjällen och jobbat i skidskola. Men hinner inte åka lika mycket nu. Samma bakgrund som han alltså. (Mitt första par slalompjäxor hade inte spännen utan snören=D</p><p>Har alltid åkt mycket offpist och skog, med dom lagg jag för tillfället ägt. För ett par år sen gick jag över från pistlagg och köpte ett par Katana 197 (före rockern), satte på Duke och började forma till ett par Dynafit randonnepjuck. I pisten funkar dom närmast som super G-lagg med bra skär, riktiga godståg. Men så fort det blir lite löst och djupt byter dom karaktär och blir jättesnälla och kvicka. Tycker jag i alla fall. Inga problem att hinna runt nånstans i skogen t ex. Och dom flyter upp så trevligt, lössnö är numera vilsammare än pist. Säg åt farsan att det är skönt att slippa pumpa i pudret! Läser ni omdömena i skidtestet verkar Katana fortfarande vara ett av dom bästa valen för en oldschooler som vill byta upp sig. Men så klart, han har ett par pistlagg redan och kan säkert ha glädje av ett par ännu mer utpräglade puderplank om det dumpar rejält. Katana är väl mer modern allround storberg. Jag använder dom iaf som enda skida, även om jag ibland saknar ett par pistraketer med mer sväng i.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gamlingen, post: 936513, member: 90325"] Du kan hälsa farsan från mig och säga att breda skidor med stor radie inte är ett problem, snarare ett njutningsmedel. Jag är 58, 185, 95 och har åkt hela livet, säsongat i fjällen och jobbat i skidskola. Men hinner inte åka lika mycket nu. Samma bakgrund som han alltså. (Mitt första par slalompjäxor hade inte spännen utan snören=D Har alltid åkt mycket offpist och skog, med dom lagg jag för tillfället ägt. För ett par år sen gick jag över från pistlagg och köpte ett par Katana 197 (före rockern), satte på Duke och började forma till ett par Dynafit randonnepjuck. I pisten funkar dom närmast som super G-lagg med bra skär, riktiga godståg. Men så fort det blir lite löst och djupt byter dom karaktär och blir jättesnälla och kvicka. Tycker jag i alla fall. Inga problem att hinna runt nånstans i skogen t ex. Och dom flyter upp så trevligt, lössnö är numera vilsammare än pist. Säg åt farsan att det är skönt att slippa pumpa i pudret! Läser ni omdömena i skidtestet verkar Katana fortfarande vara ett av dom bästa valen för en oldschooler som vill byta upp sig. Men så klart, han har ett par pistlagg redan och kan säkert ha glädje av ett par ännu mer utpräglade puderplank om det dumpar rejält. Katana är väl mer modern allround storberg. Jag använder dom iaf som enda skida, även om jag ibland saknar ett par pistraketer med mer sväng i. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskida till gammal pisträv?
Tillbaka
Topp