Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskidor tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JuliaSkaryd" data-source="post: 1078260" data-attributes="member: 159403"><p>Hej! Jag har åkt på mina salomon stella 103 sen 2014. En jättetrevlig och rolig skida som fungerar bra överallt! Köpte de i syfte att våga mig ut mer i offpisten men även kunna köra pist. Åkt på alla möjliga underlag. De enda negativa är väl isgreppet men man kan inte förvänta sig något supergrepp när man går mot bredare midja. En rolig, trygg och förlåtande skida, ångrar definitivt inte mitt köp! En skida som är bra att utveckla sin skidåkning på! </p><p>Den har en rätt lång tiprocker men blygsam tailrocker, därav mer kontaktyta när det är hårdare underlag. Tipen fladdrar inte när det är hårt och skidan är fartstabil. Vikten är mot de lägre siffrorna så inga problem att få runt de i offpisten. Jag är 168cm och valde 179 längden, supernöjd! Tittat lite på årets Salomon QST skidor, ser väldigt lovande ut. Bara hört och läst positivt! Hade nog köpt 106, roligare med bredare när du känner att du fått in tekniken. Men om bredden skrämmer dig, ta 103!</p><p>Har även åkt en del på Extrem project 100 W, också ett bra alternativ! Skidan gillar att bli utmanad, då den presterar bäst! Tycker den hade bättre grepp på de hårdare underlagen än stellan. Åkte på den längsta längden, 172cm. </p><p>Testat Black crow Artis birdie. Väldigt lekfull men trivs bäst i offpisten, ingen allround skida! </p><p></p><p>Tips, Åka skidor tidningen brukar alltid ha ett skidtest innan säsongen börjar. LÄS! Sen har Lindvallen har alltid ett stort skidtest i början av säsongen där de flesta skidjättar finns. Förhållandena är inte roliga men du får ett hum om hur skidan är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JuliaSkaryd, post: 1078260, member: 159403"] Hej! Jag har åkt på mina salomon stella 103 sen 2014. En jättetrevlig och rolig skida som fungerar bra överallt! Köpte de i syfte att våga mig ut mer i offpisten men även kunna köra pist. Åkt på alla möjliga underlag. De enda negativa är väl isgreppet men man kan inte förvänta sig något supergrepp när man går mot bredare midja. En rolig, trygg och förlåtande skida, ångrar definitivt inte mitt köp! En skida som är bra att utveckla sin skidåkning på! Den har en rätt lång tiprocker men blygsam tailrocker, därav mer kontaktyta när det är hårdare underlag. Tipen fladdrar inte när det är hårt och skidan är fartstabil. Vikten är mot de lägre siffrorna så inga problem att få runt de i offpisten. Jag är 168cm och valde 179 längden, supernöjd! Tittat lite på årets Salomon QST skidor, ser väldigt lovande ut. Bara hört och läst positivt! Hade nog köpt 106, roligare med bredare när du känner att du fått in tekniken. Men om bredden skrämmer dig, ta 103! Har även åkt en del på Extrem project 100 W, också ett bra alternativ! Skidan gillar att bli utmanad, då den presterar bäst! Tycker den hade bättre grepp på de hårdare underlagen än stellan. Åkte på den längsta längden, 172cm. Testat Black crow Artis birdie. Väldigt lekfull men trivs bäst i offpisten, ingen allround skida! Tips, Åka skidor tidningen brukar alltid ha ett skidtest innan säsongen börjar. LÄS! Sen har Lindvallen har alltid ett stort skidtest i början av säsongen där de flesta skidjättar finns. Förhållandena är inte roliga men du får ett hum om hur skidan är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Offpistskidor tjej
Tillbaka
Topp