Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Offpistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Labiengo1080" data-source="post: 123380" data-attributes="member: 43404"><p>FFsuper:</p><p> Tack för infon gällande Sportconrad...</p><p>Jag sökte på K2s hemsida över återförsäljare/kontaktpersoner i sverige. Hittade ett namn och skickade iväg det här mailet. Tanken var då att en kompis i USA skulle köpa skidorna på nätet där och skicka hem dem till mig. Men det borde väl typ vara samma sak me tyskland?</p><p></p><p>Tja... Visste inte riktigt vart jag skulle vända mig, men din mailadress dök</p><p>upp på K2:s hemsida över försäljare i sverige. Hoppas du kanske kan hjälpa</p><p>mig, eller åtminståne slussa mig vidare till nån annan som har koll på</p><p>läget...</p><p>De är såhär att jag funderar på att köpa ett par K2 Made´n AK i USA, men jag</p><p>ska använda dem här i europa o åka på... Jag undrar typ vad som händer ifall</p><p>det skulle vara nåt fabrikationsfel på skidorna. Måste jag skicka tillbaka</p><p>dem till affären i USA där jag köpte dem, eller har K2 något högkvarter här</p><p>i Sverige dit man kan skicka dem för eventuell reklamation eller lagning vid</p><p>uppvisande av kvitto från den amerikanska affären?</p><p></p><p>Tacksam för svar</p><p></p><p>Mvh Patrik</p><p></p><p></p><p>Svaret lät dröja ca fem min...</p><p></p><p>Han skrev:</p><p></p><p>Hej,</p><p>principen är den att i de länder som K2 har distributörer eller agenter så</p><p>ansvarar dessa för </p><p>försäljning, marknadsföring och service inom respektive land eller annat</p><p>avgränsat område. Det</p><p>innebär att man ansvarar och bedömmer de produkter som sålts och levererats</p><p>inom respektive område. </p><p>Någon övergripande servicefunktion finns alltså inte, mycket beroende på att</p><p>sortiment, prissättning och</p><p>annat varierar från område till område.</p><p> Mvh Björn</p><p></p><p></p><p>Jag tolkar det typ som att det ej skulle gå att reklamera ett par skidor här som är köpta utomlands. Kanske borde maila igen och vara lite mer exakt i min formulering till honom? Nämna att de kommer att köpas på nätet och att affären ligger i tyskland nu och inte usa???</p><p></p><p>Någon som har nån erfarenhet?</p><p></p><p>Läste att du (än en gång?) ska säsonga i St anton... Har du några sjyssta orörda repor du kan tipsa om? Vi ska förmodligen dit i slutet av Jan. Hur äre me snösäkerheten där då?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Labiengo1080, post: 123380, member: 43404"] FFsuper: Tack för infon gällande Sportconrad... Jag sökte på K2s hemsida över återförsäljare/kontaktpersoner i sverige. Hittade ett namn och skickade iväg det här mailet. Tanken var då att en kompis i USA skulle köpa skidorna på nätet där och skicka hem dem till mig. Men det borde väl typ vara samma sak me tyskland? Tja... Visste inte riktigt vart jag skulle vända mig, men din mailadress dök upp på K2:s hemsida över försäljare i sverige. Hoppas du kanske kan hjälpa mig, eller åtminståne slussa mig vidare till nån annan som har koll på läget... De är såhär att jag funderar på att köpa ett par K2 Made´n AK i USA, men jag ska använda dem här i europa o åka på... Jag undrar typ vad som händer ifall det skulle vara nåt fabrikationsfel på skidorna. Måste jag skicka tillbaka dem till affären i USA där jag köpte dem, eller har K2 något högkvarter här i Sverige dit man kan skicka dem för eventuell reklamation eller lagning vid uppvisande av kvitto från den amerikanska affären? Tacksam för svar Mvh Patrik Svaret lät dröja ca fem min... Han skrev: Hej, principen är den att i de länder som K2 har distributörer eller agenter så ansvarar dessa för försäljning, marknadsföring och service inom respektive land eller annat avgränsat område. Det innebär att man ansvarar och bedömmer de produkter som sålts och levererats inom respektive område. Någon övergripande servicefunktion finns alltså inte, mycket beroende på att sortiment, prissättning och annat varierar från område till område. Mvh Björn Jag tolkar det typ som att det ej skulle gå att reklamera ett par skidor här som är köpta utomlands. Kanske borde maila igen och vara lite mer exakt i min formulering till honom? Nämna att de kommer att köpas på nätet och att affären ligger i tyskland nu och inte usa??? Någon som har nån erfarenhet? Läste att du (än en gång?) ska säsonga i St anton... Har du några sjyssta orörda repor du kan tipsa om? Vi ska förmodligen dit i slutet av Jan. Hur äre me snösäkerheten där då? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Offpistskidor
Tillbaka
Topp