Offpistträningspolare i Alperna jan-feb 2013 sökes

johannalo

Ny medlem
Efter 33 år (finns det nån annan som är så gammal här?) har jag äntligen fattat hur kul det är med skidor om man hänger utanför pisterna. Som ni kanske förstår har alltså alldeles för få av dessa ägnats åt offpist-åkning. Efter två vändor med UCPA och några turer på randonneeskidor i svenska fjällen de senaste två år har jag dock alltså fattat grejen och har därför bestämt mig för att vara tjänstledig två månader under jan-feb 2013 och dra till ännu okänd ort i Alperna för att slipa på offpiståkandet.

Har turat en del på randonneeskidor (och vill fortsätta med detta framöver), och hittills alltid lyckats ta mig ner men har nu som ambition och målsättning att göra nedresan lite mer bekväm.Jag har varit i Chamonix med UCPA och det är ju schysst, men har kompisar som rekommenderar La Grave och Serre Chevalier så jag känner mig väl ganska flexibel helt enkelt.

Söker därför likasinnad som inte glömmer bort sin skibumkompis på powderdays utan som antingen, som jag, kommer att doppa näsan i pudret några gånger per åk eller som inte har nåt emot att vänta. Finns det nån sån här?

Söker alltså framför allt en likasinnad åkkompis men det skulle ju förstås också vara fiffigt att hitta någon/några att dela boende med. Men det känns kanske som en senare fråga...

Hälsar Johanna

Är massor med svenskar på de orter du nämner så du hittar säkert några att hänga med.

Är det bra puder så gäller dock det gamla talesättet "No friends on a powder day" :D

Hmmmmmmm

Vilka planer, låter frestande att bryta sitt totala invanda mönster och göra något vansinning, jag behöver ju inte söka
tjänstledigt dock.

Puderhets näe men på rätt ställe vid rätt tidpunkt är nog att föredra.

Kan låna lägenhet viss period utanför Zurich då är det nära till flera system om man är bilburen.

Ja, vi är flera som är lika unga som du :)

Finns säkerligen många bra platser, men som tidigare talare sagt. Man vet ju aldrig vart och när pudret är på plats. Själv har jag valt nordvästra Italien. Tror på puder där för säsongen :)

Vi är ett gäng som ska ner till chamonix av varierad ålder (23-27). Har som förhoppning att köra så mycket randonné vi bara orkar. Är också nya utanför pisten och dyker titt som tätt ner i snön. Tyvärr är vårt boende fullt nu, men så du vet att det finns folk att hänga på :)

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp