Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1254567" data-attributes="member: 165477"><p>Hej, massor av bra tips ovan. Jag vill bara förvirra med ytterligare ett tips på en skida som jag är mycket glad över att ha köpt: Salomon QST 92. Det är en all-mountainskida med bredd 92 mm under foten, men den är mycket lättåkt. Jag har många par skidor och en del av dessa är renodlade pistskidor, men QST 92 är roligare och mer förlåtande att åka på än det mesta jag testat. Nu är jag ingen nybörjare, men jag gillar alltså dessa i de flesta pistfören (förutom om det är väldigt hårt). Jag köpte dessa med bindningar för att främst gå på tur (Salomon Shift bindningar) men nu väljer jag dessa skidor 9 av 10 dagar i pist dessutom. Jag tror att det kan vara en bra skida även för en ganska ovan åkare, och verkligen något att utvecklas med. Att den är så kvick i carvingsväng beror troligen på att den har lagom mycket rocker och är relativt mjuk. Jag är helt tagen av denna skida som kanske framgår! Är det lite mjuk snö i backen så är bredden bara till hjälp, och den går också helt ok offpist. En superbra "snäll" allroundskida helt enkelt. Kanske utanför din budget, men man kan få tag i relativt billiga paket. Såg för under 4000 nu med bindningar på Stadium. Jag är 177 cm, 73 kg och åker på 177 QST 92. </p><p></p><p>Annars håller jag med om mycket som skrevs ovan förstås - att gå till en affär och testa ut skidskor är ett måste men jag vet också att en "nybörjare" inte riktigt har erfarenhet av hur en pjäxa ska kännas och ofta köper dem för stora. Men på en bra affär kan dom ge råd - bland annat de som gavs av andra i denna tråd. Lycka till med inköpen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1254567, member: 165477"] Hej, massor av bra tips ovan. Jag vill bara förvirra med ytterligare ett tips på en skida som jag är mycket glad över att ha köpt: Salomon QST 92. Det är en all-mountainskida med bredd 92 mm under foten, men den är mycket lättåkt. Jag har många par skidor och en del av dessa är renodlade pistskidor, men QST 92 är roligare och mer förlåtande att åka på än det mesta jag testat. Nu är jag ingen nybörjare, men jag gillar alltså dessa i de flesta pistfören (förutom om det är väldigt hårt). Jag köpte dessa med bindningar för att främst gå på tur (Salomon Shift bindningar) men nu väljer jag dessa skidor 9 av 10 dagar i pist dessutom. Jag tror att det kan vara en bra skida även för en ganska ovan åkare, och verkligen något att utvecklas med. Att den är så kvick i carvingsväng beror troligen på att den har lagom mycket rocker och är relativt mjuk. Jag är helt tagen av denna skida som kanske framgår! Är det lite mjuk snö i backen så är bredden bara till hjälp, och den går också helt ok offpist. En superbra "snäll" allroundskida helt enkelt. Kanske utanför din budget, men man kan få tag i relativt billiga paket. Såg för under 4000 nu med bindningar på Stadium. Jag är 177 cm, 73 kg och åker på 177 QST 92. Annars håller jag med om mycket som skrevs ovan förstås - att gå till en affär och testa ut skidskor är ett måste men jag vet också att en "nybörjare" inte riktigt har erfarenhet av hur en pjäxa ska kännas och ofta köper dem för stora. Men på en bra affär kan dom ge råd - bland annat de som gavs av andra i denna tråd. Lycka till med inköpen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Tillbaka
Topp