Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrDim" data-source="post: 1254578" data-attributes="member: 176381"><p>Ja skidlängd har många parametrar som påverkar längd, generellt får man väl en skida som är ca 1dm kortare än man är när man hyr då det passar många. Jag köpte själv mina första skidor till förra säsongen efter att ha hyrt i många år (haft Völkl RTM några gånger). Jag valde att köpa en allmountainskida och det blev QST92 för mig som jag är väldigt nöjd med. Det är ju ofta uppåkt i pisten och förut undvek man snöhögarna som skapas när det blir uppåkt men med dessa skidor brukar jag nästan leta efter de då det är en ren fröjd att köra över de nu. Jag kör på längden 177cm och är 181cm och har väl typ alltid fått en skida på ca 170cm i skiduthyrningen innan. Jag är nöjd och skulle inte välja en kortare i dagsläget men sen har jag åkt i närmare 10år nu så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrDim, post: 1254578, member: 176381"] Ja skidlängd har många parametrar som påverkar längd, generellt får man väl en skida som är ca 1dm kortare än man är när man hyr då det passar många. Jag köpte själv mina första skidor till förra säsongen efter att ha hyrt i många år (haft Völkl RTM några gånger). Jag valde att köpa en allmountainskida och det blev QST92 för mig som jag är väldigt nöjd med. Det är ju ofta uppåkt i pisten och förut undvek man snöhögarna som skapas när det blir uppåkt men med dessa skidor brukar jag nästan leta efter de då det är en ren fröjd att köra över de nu. Jag kör på längden 177cm och är 181cm och har väl typ alltid fått en skida på ca 170cm i skiduthyrningen innan. Jag är nöjd och skulle inte välja en kortare i dagsläget men sen har jag åkt i närmare 10år nu så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Tillbaka
Topp