Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1254594" data-attributes="member: 165477"><p>Hm, 3999 på Stadium är ett "alpinpaket" där bindningen ingår, det är min tolkning. Men vill du ha bindningen monterad måste du göra det i butik, och då är det bra att veta ungefärligt mått i mm på längden av pjäxorna (om man inte köpt dem redan, då vet man ju exakta mått). De stora näthandlarna brukar ha bra extrapriser ibland på skidor, speciellt om det är en eller två årsmodeller gamla men jag hittar nästan inget på lite äldre QST 92 (2019-2020 modellen). Men just nu har Stadium bäst pris på just dessa vad jag kan se, årets modell är det men kortaste längden är 177. Vet inte om det passar och kanske 4K är för dyrt också, även om det ser ut som ett trevligt pris för en så pass fin skida. </p><p></p><p>Begagnat är ju definitivt ett alternativ annars, om du vill komma ännu billigare undan. Men då måste bindningarnas läge på skidan passa din pjäxa, det kan förstås bli problem om den som haft skidan tidigare haft mycket större eller mindre fötter än du.</p><p></p><p>Och för att bli ännu mer pratig...: Jag har alltid trott att jag behöver supertighta pjäxor, men sist gick jag upp en halv storlek. Det är en mycket bra pjäxa jag har med fin innersko, men det har funkat bra och för en gångs skull är jag glad att jag gick upp lite i storlek. Den sitter tight kring foten men mer utrymme fram kring fotblad och tår, jag fryser mindre och åkkänslan är lika bra som med en något tightare sko. Den är långt dyrare än din budget tillåter men jag kan tänka att detta gäller även en lite billigare pjäxa. Men ändå är ju rådet att inte köpa för stora skor, men ge tårna utrymme! Som tidigare sagt så har du mycket info om detta redan och goda råd ovan, och ytterligare kanske du kan få hos en bra handlare. Jag köper alltid pjäxor på en affär, men skidor kan jag handla över nätet då jag försöker hitta lägst pris på det jag vill ha.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1254594, member: 165477"] Hm, 3999 på Stadium är ett "alpinpaket" där bindningen ingår, det är min tolkning. Men vill du ha bindningen monterad måste du göra det i butik, och då är det bra att veta ungefärligt mått i mm på längden av pjäxorna (om man inte köpt dem redan, då vet man ju exakta mått). De stora näthandlarna brukar ha bra extrapriser ibland på skidor, speciellt om det är en eller två årsmodeller gamla men jag hittar nästan inget på lite äldre QST 92 (2019-2020 modellen). Men just nu har Stadium bäst pris på just dessa vad jag kan se, årets modell är det men kortaste längden är 177. Vet inte om det passar och kanske 4K är för dyrt också, även om det ser ut som ett trevligt pris för en så pass fin skida. Begagnat är ju definitivt ett alternativ annars, om du vill komma ännu billigare undan. Men då måste bindningarnas läge på skidan passa din pjäxa, det kan förstås bli problem om den som haft skidan tidigare haft mycket större eller mindre fötter än du. Och för att bli ännu mer pratig...: Jag har alltid trott att jag behöver supertighta pjäxor, men sist gick jag upp en halv storlek. Det är en mycket bra pjäxa jag har med fin innersko, men det har funkat bra och för en gångs skull är jag glad att jag gick upp lite i storlek. Den sitter tight kring foten men mer utrymme fram kring fotblad och tår, jag fryser mindre och åkkänslan är lika bra som med en något tightare sko. Den är långt dyrare än din budget tillåter men jag kan tänka att detta gäller även en lite billigare pjäxa. Men ändå är ju rådet att inte köpa för stora skor, men ge tårna utrymme! Som tidigare sagt så har du mycket info om detta redan och goda råd ovan, och ytterligare kanske du kan få hos en bra handlare. Jag köper alltid pjäxor på en affär, men skidor kan jag handla över nätet då jag försöker hitta lägst pris på det jag vill ha. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ok med dessa alpinskidor?
Tillbaka
Topp